Ga naar inhoud

Nieuwste update DigitAllWorld SFT-4000E

m.fokkinga

Aanbevolen berichten

Ik heb de nieuwste update op mijn DigitAllWorld SFT-4000E gezet. Dat wil zeggen de bin.file. Maar er zat in het zip.bestand ook nog een softcam-key bij met een tool om deze op de receiver te zetten. Ik heb dit tot nu toe niet gedaan, omdat ik niet weet of dat wel moet en wat voor nut het heeft. Kan iemand mij uit de droom helpen?

Meindert

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo

Wanneer je software download voor je toestel zit in het pakket twee programma's en twee bestandjes

DWSU (het schoteltje)is het programma om de software in je toestel te plaatsen

SoftcamTool( het pocomon mannetje) is het programma om de softcam (de key's)in je toestel te plaatsen

app_down.bin is de software voor de ontvanger

Softcam: zijn de Key's( de meegeleverde zijn niet altijd up to date)

Hopelijk is het nu iets duidelijker

groetjes

gust

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi

Dus twee programma's DWSU( het schoteltje)

Softcamtool(het pocomon mannetje)

twee bestanden

een bin bestandje( software) hoort bij DWSU

een Key bestandje dat hoort bij de softcamtool

vergissen tussen de twee gaat toch niet, elk programma neemt enkel zijn bestand aan

groetjes

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi

Er zijn inderdaad key's met een bin bestand die kunnen bijvoorbeeld gebruikt worden om de key's in een Humax te laden

Wat voor een digitallworld te gebruiken zijn om te laden met de softcam tool is de "softcam" die een key bestand heeft

Mogelijk nog interesant zijn Keys als textdocument( of bestanden die we met kladblok kunnen lezen) ,daar halen we dan die sleutels uit die we nodig hebben en kunnen die dan manueel ingeven(Exit...enz)

Veel kan er zeker niet misgaan, met experimenteren met key's( geen beeld is zowat het ergste)

Dit is wel anders met software( firmware laden)

groetjes

Link naar reactie
Delen op andere sites

• 8 maanden later...

Hi

Settings kan je in een sci4100 laden met een seteditor van digitallworld "seteditor 1.1" staat op de site waar ook de software te vinden is

Ook met "SetEditDAW2000 1.06" van Litzingers deze kost €19,99 maar je kan hem ook zonder betalen gebruiken maar dan met een beperking van 30 veranderingen( google maar eens met setedit)

settings zelf staan op onder andere bij Yahoo groep van de sft2000

Settings voor een sft2000 zijn ook geschikt voor een sci2100 sft4000 en sci4100

Stuur met e-mail nog enkele site's door waar een reukje aan is

groetjes

gust

Link naar reactie
Delen op andere sites

• 3 maanden later...

Beste mensen,

ik heb sinds een week of twee ook zo'n SFT-4000E (met software versie 6.06 van oct. 2004). Mijn vrouw kijkt daarmee naar CCTV-9 en CNE Phoenix op Astra2/Eurobird1. Naast heelveel stomme zenders ontvang ik ook BBC 1, maar ik zal graag ook BBC 2,3,4 willen hebben, wat zo te zien ook vrij te ontvangen progamma's zijn. Alleen vindt mijn receiver ze bij een automatische search niet. Zal dat wel gebeuren als ik de software eens ga updaten? Of kan ik de receiver beter handmatig laten zoeken nadat ik de instellingen van de een of ander transponder verandert heb?

Ik heb helaas weinig verstand van dit gedoe, dus een antwoord met wat uitleg zal ik zeer warderen.

Groeten en alvast bedankt voor informatie,

Ole

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen