Ga naar inhoud


Suggesties voor verbeteren/ 5000PVR


george kildare

Aanbevolen berichten

Ik heb de volgende bericht aan Tina Park van Topfield gestuurd:

 

 

 

"Dear Tina,

 

The Topfield 5000 PVR is a very good machine, particularly after incorporating the latest software update. However, there is still considerable room for improvement. As I mentioned in the questionnaire you sent me last week, I would urge Topfield to put effort into making the PVRs more user-friendly rather than adding options to play remote games.

 

Your questionnaire has stimulated me to again email you with several suggestions that in my view would make the 5000PVR more user-friendly. I also own a SKY+ digibox PVR and many of my suggestions result from my experience with this apparatus, whose interface in my view is much more user-friendly than the Topfield. Here are some of my wishes.

 

1. I would like to see the following speeds for both fast forward and rewind x2,x6,x12,x30 (similar to SKY+)

 

2. The EPG should be automatically downloadable at a given time every day. The time could be specifiable in the setup menu

 

3. It should be possible to play back a program while it is still being recorded (similar to SKY+)

 

4. When a recording is stopped and play is pressed again, it should be possible to replay it from the previously stopped position (similar to SKY+).

 

5. It would be better if the timer list was combined with recorded list, e.g. by listing pending/future recordings after previous recordings. This would reduce the number of buttons that need to be pressed and simplify the interface. (similar to SKY+)

 

6. The "delete" buttons should be consistent. At present "white" is for deleting entries from recorded list and "green" for deleting objects from timer list.

 

7. The EPG should be completely browsable while keeping current program in the small box on the screen.

 

8. An EPG format similar to the Sky digibox (fonts, size etc.) is desirable.

 

9. It would be nice if there was the possibility of an additional box at the bottom of the screen which, when activated, gives the present and next program and which can be browsed to inspect this information for other channels than the one that is being watched (similar to SKY+)

 

10. A redesign of the remote control is very desirable. This should rationalize tasks and reduce the number of buttons that need to be pressed to accomplish them. For example, tasks like the UHF button could be relegated to the menu. Other buttons could be used to carry out more than one task. The SKY+ remote would be a good model to base a revised remote control on.

 

11. The English text. "Adjusting the dish for the Receiving" is not good English. lt should be changed to "Moving the dish"

 

12. It would be nice if the channel name could be in the LED readout

 

13. Of course faster zapping is always desirable.

 

That's all for now.

 

Best regards,

 

"

Link naar reactie
Delen op andere sites


Je sneller vooruit spoelen gaat denk ik niet werken omdat je dan buiten de dvb specs gaat vallen. Ik meen ergens opgevangen te hebben dat 15 Mbits het snelste was. Ook was de 6x FF op de topfield geloof ik maar 5,5 keer de normale snelheid vanwegen de beperkingen.

Regards Sebastiaan,-

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

DVB = Digital Video Broadcasting.

 

Is zeker geen beperking in je hardware, kijk maar eens op de website hier

 

Wat mij opvalt is dat je achter je lijstje vaak similair tot sky + hebt staan...is het voor jou niet beter om een ontvanger te hebben "similair aan sky +" i.p.v een Topfield ?

Ik zie een punt (punt 2) waar ik het wel mee eens kan zijn, maar ik vind het al heel wat dat ze mediahighway op de topfield hebben.

Voor punt 12 hebben ze de Topfield 5500 ontwikkeld.

 

Melle
DM500HD, Funke 99cm & StabHH120 & Smart Lnb, Funke 68cm & Duo Lnb Quad.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Van harddisk lezen is dus geen broadcasting.

 

Net als je PC kan de tuner gewoon een megabyteje overslaan en verderop weer inspringen. Dat kost de box evenveel moeite als 'zappen'.

 

Ik zou dan ook liever een knopje voor 30sec vooruit hebben (die is er wel maar werkt niet handig omdat hij liever naar markers springt... op de 4000 welteverstaan)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:




Wat mij opvalt is dat je achter je lijstje vaak similair tot sky + hebt staan...is het voor jou niet beter om een ontvanger te hebben "similair aan sky +" i.p.v een Topfield ?


Helaas is de SKY+ PVR speciaal voor de SKY package op ASTRA2 en zenders op de SKY EPG. Het is niet geschikt voor algemeen gebruik (b.v. nederlandse zenders), maar het is heel gebruikersvriendelijk


Citaat:


Voor punt 12 hebben ze de Topfield 5500 ontwikkeld.



Dat wist ik niet.
Link naar reactie
Delen op andere sites

"Is zeker geen beperking in je hardware"

 

Er is dus wel een beperking.

 

MPEG-2 ML (main level): max sampling 720 x 576 x 25 fps, max bitrate 15 Mbps

 

Voor hd tv is het :

 

MPEG-2 HL (high level): max sampling 1920 x 1080 x 30 fps, max bitrate 80 Mbps

Regards Sebastiaan,-

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Ik vraag me af of het mogelijk is om door middel van software het volume van de digitale uitgang regelbaar te maken.

 

Ik gebruikt de digitale uitgang van mijn TF5500 omdat de analoge rechteruitgang regelmatig kraakt/tikt. Via de Digitale uitgang heb ik dit probleem niet alleen is het volume niet meer via de ontvanger te regelen.

 

Groeten Dinky

Link naar reactie
Delen op andere sites

En nou maar hopen dat je na het eerste antwoord van Tina nog ooit van haar hoort! (Heel af en toe krijg je 1x antwoord, maar daarna nooit meer ...)

 

Wat is persoonlijk een misser vind in de software is dat hij soms gecodeerd opneemt terwijl dit helemaal niet nodig is: Zet de Topfield eens op T1/NED3 en programmeer een opname voor T1/NED2 en zet hem uit. Bij het aanschakelen springt hij op T1/NED3 (terwijl er niemand zit te kijken) en gaat gecodeerd opnemen van NED2! Zonde!

 

Als hij toevallig op een andere transponder stond (BV RTL4) dan gaat het wel goed!

```````,,,

``````(- o)`````` Niets is helemaal waar,

-oOO--(-)--OOo-- en misschien zelfs dat niet!

Echostar 5020 Samsung SPVR801 VU+ Duo/Enigma2/Openpli

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...