Ga naar inhoud


Db via utp naar laptop en dan wirles naar router?


Gast

Aanbevolen berichten

Kan je een 7000 via utp naar je laptop brengen en dan via wirles van je laptop naar je wirles router of denk in een beetje verkeerd er is nl grote afstand tussen dreambox en router en de laptop kan ik naast de db zetten

Link naar reactie
Delen op andere sites


Citaat:
ok maar als je geen wap54G gebruikt moet je dan nog iets instellen in de laptop


Je moet twee verschillende netwerken (bv 192.168.1.x en 10.10.10.x) configureren op de labtop. één netwerk is draadloos en praat tegen de wifi router, het andere netwerk op de netwerkkaart met de UTP aansluiting. Vervolgens moet je alle netwerk pakketjes laten forwarden van de ene kaart naar de andere. IP forwarding dus aanzetten.

Dat zeg ik... lezen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat je wil kan via internet delen (internet connection sharing voor engeles versie van windows)

 

Paar weken terug had ik de zelfde vraag en kreeg toen als antwoord van AlfA145 :

 

---------------

 

kijk eerst als op je windows XP de internet deling opstaat op je wireless kaartje.

als dat zo is, krijgt je kaartje waar je DB op is aangesloten vanzelf het adres : 192.168.0.1

is DIT het geval, stel dan je box in als volgt :

 

IP adres : 192.168.0.2

subnet : 255.255.255.0

gateway : 192.168.0.1

nameserver : 192.168.0.1

 

zorg dat 'enable network' staat aangevinkt, reboot voor alle zekerheid even je box, en dan zou dat moeten werken.

 

----------------

 

Dit werkt bij mij inderdaad prima. Denk wel aan dat je DB via een Cross kabel verbonden moet worden met je PC.

 

Wiri

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...