Ga naar inhoud


Digitenne/DVBt in groningen?


julius

Aanbevolen berichten

Ik heb even een vraagje, zijn er al mensen die in groningen (stad) al digitale signalen hebben kunnen opvangen? Wil namelijk zeer graag digitenne nemen en eventueel ook wel de duitse signalen, ik weet eigenlijk helemaal niet of het mogelijk is in groningen, vandaar dat ik mij afvraag of iemand in groningen het al werkend heeft gehad, alvast bedankt.

Bier uit de fles is 100 keer beter dan uit blik!!

Lekker zo'n 20 Mbit verbinding!

Link naar reactie
Delen op andere sites


Hallo.Hier in Enkhuizen goed ontvangst van de Nederlandse zenders en af en toe als het weer het toelaat 4 Duitse pakketten.

Dus bij jou in Groningen nu nog niet de Nederlandse maar zeker de Duitse pakketten.(duitse met heel mooi beeld).

Ik heb KPN digitale tv die is het voordeligst als je telefoon abbonnement van kpn hebt.

Groet john

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo.Daar is een trucje voor de ontvangstkwaliteit moet je ongeveer op 2% zien te krijgen doormiddel van bv je anttenne kabel er netaan tegenaan te houden(dit is wat ik doe) en als je merkt dat hij gaat zoeken na ongeveer 10 seconden dan in een keer de plug er weer op,zodat hij weer de volle laag ontvangst krijgt.

Na een paar keer proberen dan lukt het echt.heb geduld.

KPN heeft ze zo geprogrammeerd dat je geen buitenlandse zenders kunt ontvangen.

Maar als je het trucje probeert dan moet het lukken succes.

groet john

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo. Hier een overzicht van de buitenlandse kanalen.

Engeland kanaal 22 en 28 heb ik nog niet

Belgie kanaal 41 ook niet

Duitsland kanaal 29 , 35, 66 heb ik in mijn lijst staan.

Duitsland kanaal 55, 64 , heb ik nog niet.

Zenders die ik nu heb zijn dus de Duitse (Terra Nova,CNNint,RTL Television,Viva,RTL 2,Doku\Kika,Super RTL,Info\3Sat,Vox,ZDF,en de Duitse Eurosport deze zenders heeft de Samsung opgeslagen op dit ogenblik heb ik geen ontvangst maar volgens de Tropo voorspelling misschien weer een van de komende dagen.Misschien kun je hier iets mee.

groet john

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Hallo.Daar is een trucje voor de ontvangstkwaliteit moet je ongeveer op 2% zien te krijgen doormiddel van bv je anttenne kabel er netaan tegenaan te houden(dit is wat ik doe) en als je merkt dat hij gaat zoeken na ongeveer 10 seconden dan in een keer de plug er weer op,zodat hij weer de volle laag ontvangst krijgt.
...


Doe je dit met de automatische zenderscan of de handmatige? En op welk kanaalnummer moet ik scannen? Je zegt ook 'als je merkt dat hij gaat zoeken na ongeveer 10 seconden dan in een keer de plug er weer op'. Maar je bepaalt toch zelf wanneer die gaat zoeken? Of doe ik iets verkeerd? Alvast bedankt!
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi,

 

Ik snap het niet. Zonder een aluminiumfolie of de stekker van de ontvanger houden heb ik buitenlandse zenders in de KPN box gekregen.

 

Ik woon in Zeeland en heb mijn binnenantenne op zolder staan. Ontvang alle Nederlandse zenders en heb middels een kleine eenvoudige truc ook de belgische zenders binnengehaald.

 

Heb een eenvoudige sprietantenne op mijn kpn box aangesloten. Het 5 volt signaal uitgeschakeld en handmatig laten zoeken naar de belgische zenders. En voila beeld op kanaal 1001 en 1002. Vervolgens weer de kpn antenne erop gezet, 5-volt weer aan en nog steeds beeld. De KPN ontvanger haalt dan wel een grapje uit. Als ik op 1001 of 1002 heb gekeken en zet de ontvanger uit en aan komt er een melding dat ik de installatie overnieuw moet doen. Gewoon op exit drukken en je kan vrolijk verder kijken.

 

Heeft iemand dit ook al geprobeerd?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...