Ga naar inhoud


taquilla en opnieuw opstarten


Boelo

Aanbevolen berichten

Elke keer als ik taquilla,s zenders wil zien moet ik opnieuw opstarten.

Heb ik een instelling verkeerd?

Hij geeft anders netjes 45% ontvangst aan,dus geen ontvangst.

Ik draai met zeus en scam 2,5

 

Snap jij het?

...........................Groetjes:...Boelo

VU+--Ultimo 4K----Big bisat 13E-19.2E-23.5E-28.2E

Link naar reactie
Delen op andere sites


Citaat:
nee,op astra.
Het gekke is als ik reboot,heb ik beeld.78%ontvangst
Als ik wat zit te zappen is het zomaar weg en geeft 45% aan

Dit ben ik van het weekend ook tegengekomen.
Heb je een dubbele LNB met Diseqc? Dan kan het zijn dat de sturing daarvan fout/kapot is, en dat je dus van de verkeerde satelliet je signaal probeert te trekken.

Ik heb zelf een testje gedaan: satfinder uit het Dream-menu aangezet, en heen en weer geswitcht tussen Hotbird en Astra. Vervolgens een voor een de lnb's afgedekt met een stukje aluminiumfolie. Als je dan de lnb afdekt waar je naar zit te kijken moet het signaal tot ongeveer 0 terugvallen. Bij Hotbird moet dus het signaal wegvallen als je de linker LNB afdekt, bij Astra als je de rechter afdekt. (gezien van achter de schotel, kijkend in de richting van de LNB's)
Bij mij viel het signaal altijd weg bij ofwel de linker LNB, ofwel de rechter, ongeacht de geselecteerde satelliet op de Dreambox! Experiment later herhaald met Nokia 9500, zelfde resultaat.
Als de 'linker' kop bij afdekken wegviel, kon ik Hotbird zenders kijken, bij de 'rechter' Astra. Een zender van de 'verkeerde' satelliet gaf dan iets van 45% SNR.

Conclusie: mijn Diseqc switcht af en toe wel, maar niet op commando van de ontvanger. Ik had net een nieuwe schotel met monoblock gemonteerd, (had eerst een enkele LNB) dus eerst dacht ik dat het een uitrichtfout was, maar nu ben ik er vrij zeker van dat de Diseqc in die monoblock gaar is.

Ik heb in het verleden ook verschillende posts voorbij zien komen van mensen die zich afvroegen waarom ze met een ander image ineens veel te weinig signaal kregen. Zou dat ook een Diseqc-sturing probleem kunnen zijn? Dan zou dat in de software of de zenderlijst een foutje kunnen zijn, waardoor de Diseqc de verkeerde LNB selecteert->weg signaal!

Ik heb net een post elders gevonden die waarschuwt voor Diseqc 2 vs 1, en lange kabels tussen tuner en schotel. Ik heb denk ik een metertje of 10 er aan hangen. Zou dat een probleem kunnen zijn? En weet iemand of de Dreambox met Diseqc 2.0 overweg kan? Ik heb geen idee wat er in dat monoblock van mij zit...
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...