sat_swat Geplaatst: 6 februari 2005 Geplaatst: 6 februari 2005 Hoi waarom kan ik niet bijv.nederland 1 opnemen op mn harddisk en naar de duitse rtl2 kijken.Is dit niet mogelijk.het opnemen gaat wel maar kijken naar een andere zender lukt niet,wel op de zelfde transpoder,alvast bedankt. *** onderwerp aangepast. aub in de toekomst zelf een duidelijker onderwerp kiezen Dreambox 7000s - Dreambox 800 HD - Dreambox 500s
sat_swat Geplaatst: 6 februari 2005 Auteur Geplaatst: 6 februari 2005 maar eerder ging dit wel,wat doe ik fout. Dreambox 7000s - Dreambox 800 HD - Dreambox 500s
percies Geplaatst: 6 februari 2005 Geplaatst: 6 februari 2005 Bij setup en common interface moet je de optie "can handle 2 services" aanvinken
sat_swat Geplaatst: 6 februari 2005 Auteur Geplaatst: 6 februari 2005 ik probeer het even Dreambox 7000s - Dreambox 800 HD - Dreambox 500s
rai Geplaatst: 6 februari 2005 Geplaatst: 6 februari 2005 Citaat: maar eerder ging dit wel,wat doe ik fout. Volgens mij ben je dan de enige. Als je dit echt werkend krijgt mag je even vertellen wat je gedaan hebt. RTL4 kijken en b.v. RTL5 opnemen kan wel. Mar 2 compleet verschillende transponders........?????????
Gast Geplaatst: 7 februari 2005 Geplaatst: 7 februari 2005 Heb jij bij een twintuner dan eigenlijk ook zo'n gescheiden LNB nodig (met h/v/h/l)? Anders kun je nog niet alle kanalen tapen, zelfs met een twin tuner. Ik moet toch binnenkort m'n kabel vervangen en gooi ik er meteen van die bamboe kabels in.
Gast Geplaatst: 7 februari 2005 Geplaatst: 7 februari 2005 Lijkt me meer een hardwarevraag, maar twintuner kun je het beste een duoblock gebruiken. Voordeel Astra en Hotbird en daarnaast twee ingangen, voor iedere tuner eentje. Hij heeft dus een ingebouwde DiSeQc switch. Een LNB met Horizontaal en Verticaal Hoog-Laag uit kan niet direct geheel functioneel op een ontvanger aangesloten worden en wordt toegepast voor een meer deelnemers installatie in combinatie met een vrij prijzige Multiswitch. un je dus beter kiezen voor een goedkopere Uni-Twin LNB als je 1 satelliet wilt ontvangen
Gast Geplaatst: 7 februari 2005 Geplaatst: 7 februari 2005 Citaat: Hoi waarom kan ik niet bijv.nederland 1 opnemen op mn harddisk en naar de duitse rtl2 kijken.Is dit niet mogelijk.het opnemen gaat wel maar kijken naar een andere zender lukt niet,wel op de zelfde transpoder,alvast bedankt. *** onderwerp aangepast. aub in de toekomst zelf een duidelijker onderwerp kiezen [color:"orange"]Nederland 1 en het Duitse RTL 2 zitten met zekerheid niet op de zelfde transponder. [/color]
spongebob Geplaatst: 7 februari 2005 Geplaatst: 7 februari 2005 rtl2 en ned1 zijn WEL beiden horizontaal gepolarizeerd en zodoende kan je DB wellicht de ene opnemen terwijl je naar de andere zender kijkt. Het is m.a.w. niet transpondergevoelig, maar Horizontaal/verticaal gevoelig. Alle kanalen op dezelfde polarisatie zijn dus te ontvangen. Zo gaat bij Topfield als je met 1 lnb werkt, maar met twee lnb's kan je weer alle kanten uit. Hoe het precies zit in de DB is me niet duidelijk. dreambox 8000 2TB | 4x dvbS2 | image LT6 v5 | LG SL9000 LED47 visiosatG4 | 4x Spaun 411 4/1 | quadALPS | 13-19-23-28 TV Vlaanderen | Canal Digitaal | Sky UK | Telesat | CanalSat
Gast Geplaatst: 8 februari 2005 Geplaatst: 8 februari 2005 "Vroeger" kon je WEL opnemen en tegelijkertijd een andere zender bekijken op dezelfde transponder/polarisatie whatever. Nu kan dit niet meer. Volgens mij is het sinds de upgrade naar 1.08.
Gast Geplaatst: 8 februari 2005 Geplaatst: 8 februari 2005 Citaat: rtl2 en ned1 zijn WEL beiden horizontaal gepolarizeerd en zodoende kan je DB wellicht de ene opnemen terwijl je naar de andere zender kijkt. Het is m.a.w. niet transpondergevoelig, maar Horizontaal/verticaal gevoelig. Alle kanalen op dezelfde polarisatie zijn dus te ontvangen. Zo gaat bij Topfield als je met 1 lnb werkt, maar met twee lnb's kan je weer alle kanten uit. Hoe het precies zit in de DB is me niet duidelijk. Heeft die Topfield dan wellicht twee tuners? Met twee tuners en 1 LNB ben je inderdaad alleen van de polarisatierichting afhankelijk. Maar een tuner kan echt maar 1 transponder tegelijk ontvangen. Zonder tweede tuner gaat de combinatie RTL2/Ned1 dus gegarandeerd nooit werken.
Gast Geplaatst: 8 februari 2005 Geplaatst: 8 februari 2005 Met BBC gaat dat wel. Maar wellicht wanneer het om een gecodeerde zender gaat werkt dat wellicht anders. Ik weet wel dat RTL2 ook niet gecodeerd is..
arnoldl Geplaatst: 8 februari 2005 Geplaatst: 8 februari 2005 Citaat: "Vroeger" kon je WEL opnemen en tegelijkertijd een andere zender bekijken op dezelfde transponder/polarisatie whatever. Nu kan dit niet meer. Volgens mij is het sinds de upgrade naar 1.08. wordt een beetje offtopic , maar kan nogsteeds. in ci menu "can handle two services" aanvinken . dan werkt het afhankelijk van de emu. scam werkt bij mij op pli dec. grtx , arnold
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen