Ga naar inhoud

kan niet NED1 opnemen en RTL2 kijken tegelijkertyd

sat_swat

Aanbevolen berichten

Hoi waarom kan ik niet bijv.nederland 1 opnemen op mn harddisk en naar de duitse rtl2 kijken.Is dit niet mogelijk.het opnemen gaat wel maar kijken naar een andere zender lukt niet,wel op de zelfde transpoder,alvast bedankt.

*** onderwerp aangepast. aub in de toekomst zelf een duidelijker onderwerp kiezen

Dreambox 7000s - Dreambox 800 HD - Dreambox 500s

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb jij bij een twintuner dan eigenlijk ook zo'n gescheiden LNB nodig (met h/v/h/l)? Anders kun je nog niet alle kanalen tapen, zelfs met een twin tuner.

Ik moet toch binnenkort m'n kabel vervangen en gooi ik er meteen van die bamboe kabels in.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Lijkt me meer een hardwarevraag, maar twintuner kun je het beste een duoblock gebruiken. Voordeel Astra en Hotbird en daarnaast twee ingangen, voor iedere tuner eentje. Hij heeft dus een ingebouwde DiSeQc switch.

Een LNB met Horizontaal en Verticaal Hoog-Laag uit kan niet direct geheel

functioneel op een ontvanger aangesloten worden en wordt toegepast voor een meer deelnemers installatie in combinatie met een vrij prijzige Multiswitch.

un je dus beter kiezen voor een goedkopere Uni-Twin LNB als je 1 satelliet wilt ontvangen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Hoi waarom kan ik niet bijv.nederland 1 opnemen op mn harddisk en naar de duitse rtl2 kijken.Is dit niet mogelijk.het opnemen gaat wel maar kijken naar een andere zender lukt niet,wel op de zelfde transpoder,alvast bedankt.

*** onderwerp aangepast. aub in de toekomst zelf een duidelijker onderwerp kiezen

[color:"orange"]Nederland 1 en het Duitse RTL 2 zitten met zekerheid niet op de zelfde transponder. [/color]
Link naar reactie
Delen op andere sites

rtl2 en ned1 zijn WEL beiden horizontaal gepolarizeerd en zodoende kan je DB wellicht de ene opnemen terwijl je naar de andere zender kijkt. Het is m.a.w. niet transpondergevoelig, maar Horizontaal/verticaal gevoelig. Alle kanalen op dezelfde polarisatie zijn dus te ontvangen. Zo gaat bij Topfield als je met 1 lnb werkt, maar met twee lnb's kan je weer alle kanten uit. Hoe het precies zit in de DB is me niet duidelijk.

dreambox 8000 2TB | 4x dvbS2 | image LT6 v5 | LG SL9000 LED47

visiosatG4 | 4x Spaun 411 4/1 | quadALPS | 13-19-23-28

TV Vlaanderen | Canal Digitaal | Sky UK | Telesat | CanalSat

Link naar reactie
Delen op andere sites

"Vroeger" kon je WEL opnemen en tegelijkertijd een andere zender bekijken op dezelfde transponder/polarisatie whatever.

Nu kan dit niet meer. Volgens mij is het sinds de upgrade naar 1.08.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
rtl2 en ned1 zijn WEL beiden horizontaal gepolarizeerd en zodoende kan je DB wellicht de ene opnemen terwijl je naar de andere zender kijkt. Het is m.a.w. niet transpondergevoelig, maar Horizontaal/verticaal gevoelig. Alle kanalen op dezelfde polarisatie zijn dus te ontvangen. Zo gaat bij Topfield als je met 1 lnb werkt, maar met twee lnb's kan je weer alle kanten uit. Hoe het precies zit in de DB is me niet duidelijk.

Heeft die Topfield dan wellicht twee tuners?
Met twee tuners en 1 LNB ben je inderdaad alleen van de polarisatierichting afhankelijk.
Maar een tuner kan echt maar 1 transponder tegelijk ontvangen.
Zonder tweede tuner gaat de combinatie RTL2/Ned1 dus gegarandeerd nooit werken.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
"Vroeger" kon je WEL opnemen en tegelijkertijd een andere zender bekijken op dezelfde transponder/polarisatie whatever.

Nu kan dit niet meer. Volgens mij is het sinds de upgrade naar 1.08.

wordt een beetje offtopic , maar kan nogsteeds.
in ci menu "can handle two services" aanvinken .
dan werkt het afhankelijk van de emu.
scam werkt bij mij op pli dec.

grtx , arnold
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen