Ga naar inhoud


Dreambox via Livebox -> internet


Gast stofwolk

Aanbevolen berichten

Hallo Allemaal,

 

Een tijdje geleden heb ik ADSL via de livebox (wanadoo) gekregen. Na hier een tijdje mee gestoeid te hebben werd het weer tijd om mijn dreambox aan te sluiten op internet.

 

Dit wil echter niet zo lukken. De dreambox geeft de melding dat er iets is met de communicatie.

 

Mijn configuratie ziet er als volgt uit:

PC <-> livebox d.m.v. een crosscable

Dreambox <-> livebox d.m.v. een crosscable

instelling dreambox gateway = ip van livebox

verder dhcp eneabled

 

Vanaf mijn PC kan ik de dreambox pingen en flashFXP werkt ook.

 

Wie helpt.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Hallo,

 

Heb je al geprobeerd om niet van DHCP gebruik te maken maar zowel je PC als Dreambox een vast een IP te geven. Wellicht ook een goede test (zal niet uitmaken maar toch) om PC en dreambox kabels in Livebox om te prikken.

 

Subnet mask is op PC, Dreambox EN Livebox neem ik aan hetzelde.

Kan je wel vanaf je PC het internet op?

 

Kan je vanaf je dreambox wel de gateway pingen en het IP adres wat je van Wanadoo hebt gekregen (opvragen via www.watismijnip.nl)?

 

Check anders ook Wanadoo DNS servers van wandoo zijn: 194.134.5.5 en 194.134.5.55 middels een ping.

 

Wellicht is een losse switch nog een oplossing (als je die hebt uiteraard). Dus alles op switch aansluiten en met 1 UTP kabel naar Livebox gaan.

 

Veel succes in ieder geval.

 

JD

Link naar reactie
Delen op andere sites

Switch gebruiken is idd een goed tip dan hoef je geen crossed kabels te gebruiken.

 

Sommige ROUTERS (misschien ook de livebox) kunnen problemen hebben met de daarop aangesloten apparaten dit kan zijn een pc, dreambox, wlan ap, etc.. kunnen problemen hebben met autosensing... (das het automatisch zien van 10 of 100 mb aansluiting of full of half duplex etc...)

 

Straight of crossed kabel zou je ook kunnen afwisselen, sommige routers kunnen dit ook automatisch dedecteren... echter wederom weet ik niet of de livebox dit kan.. maar meten is weten... (eeeuh proberen is weten)

 

Dus probeer eens een switch of probeer eens wat utp kabeltjes, zowel straight als crossed

VU+DUO OpenPli

DM7000S - NSLU2 met 200 gig hd - USB 1024MB - multitenne 45 - Multiboot PLI Iolite

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Hallo Allemaal,

 

Ik ben een tijdje weggeweest maar allemaal bedankt voor jullie reactie.

 

Ik kreeg een tip van een andere livebox gebruiker dat, ondanks dat er twee poorten op dat ding zitten, er maar één met de buitenwereld communiceerd. Heb een testje gedaan door de kabels even om te prikken en ja hoor direct communicatie. Morgen zal ik een router aanschaffen om dit probleem te tackelen.

 

Bedankt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 7 maanden later...

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...