Ga naar inhoud


flikkerend licht/donker beeld op tv


tellar

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

Ik heb gisteren voor het eerst een schotel geplaatst en ontvang nu de hotbird, astra 1 en astra 2. Alle zenders zijn in principe goed, behalve de DSF (jammer, vanwege voetbal). Alleen flikkert het beeld steeds op alle zenders van licht naar donker. Ik heb een Philips tv met een 68 cm doorsnede beeldbuis van ongeveer 10 jaar oud. Is dit een meer voorkomend probleem? Kan dit aan de gebrekkige beeldbuisfrequentie-capaciteiten van dit oude toestel liggen?

 

mvg,

 

Jelle

____________________________________________________

Visiosat Bisatellite. Sky Digibox, DM7020S(120GB) en een DM600PVR(120GB). Sky Movieworld/CDS Family+Versatel/TVVLaanderen

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik denk het ook, als ik een scart naar de video laat lopen en van daar via het videokanaal naar de tv kijk is het niet. Is dit een veelvoorkomend probleem met de scart-uitgang van topfield receivers of zou het aan de tv liggen?

 

mvg,

 

Jelle

____________________________________________________

Visiosat Bisatellite. Sky Digibox, DM7020S(120GB) en een DM600PVR(120GB). Sky Movieworld/CDS Family+Versatel/TVVLaanderen

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Scartkabels heb ik vanzelfsprekend geprobeerd al. Maar nu heb ik de oplossing gevonden. Het schijnt dat mijn TV niet goed met de signalen overweg kan als de AV-instellingen op RGB staan. Op zich is het beeld dan wel het mooist, maar het flikkert zoals gezegd. Als ik 'm instel op CVBS verdwijnt het flikkeren in ieder geval.

____________________________________________________

Visiosat Bisatellite. Sky Digibox, DM7020S(120GB) en een DM600PVR(120GB). Sky Movieworld/CDS Family+Versatel/TVVLaanderen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...