Ga naar inhoud

harddisk in topfield tf4000

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Kan ik elke willekeurige harddisk in een topfield tf4000 zetten en moet deze dan geformateerd zijn of anderzins voorbereid zijn??? [color:"red"] [/color]

Geplaatst:

alereerst welkom

heb sinds kort een echostar met een maxtor quickview harde schijf,deze is een stuk geruislozer en word minder warm dan de orginele schijf (seagate in mij topfield)lees anders in echostar forum.

kan je echt aanraden.

anders even zoekfuctie gebruiken is al veel vaker behandeld.

Rebox 9000 ,triax 88cm 4 x quad LNB.

Geplaatst:

bedankt voor de informatie, is het antwoord nu ja en moet je softwarematig nog iets aanpassen of niet...

Geplaatst:

je kan inderdaad verschillende hardeschijven gebruiken,de nieuwe hardeschijf moet dan wel geformateerd worden(dit kan in het menu van de ontvanger),maar als de ontvanger de laatste software heeft ,herkend hij de nieuwe hdd en formateerd automatisch.

De jumper moet op master staan

Rebox 9000 ,triax 88cm 4 x quad LNB.

Geplaatst:

maar er zijn ook hdds die het erg slecht doen( vooral de goedkope series van de wd en maxtor) ik had eerst een wd en die stopte elke 10 min voor 2 sec ofzo..

duitse topfield forum staat er best wat meer over...

Geplaatst:

Een goeie harddisk is de hier al veelbesproken Samsung SV1604N, kost nu ong 85 euro en heeft 160Gb. Draait maar 5400 rpm en dat is ruim voldoende voor de Topfield, heeft als voordeel weinig geluid (kan via PC nog geruislozer worden gezet) en weinig warmte. Kun je via 'zoeken' veel over vinden.

En het inbouwen van een harddisk in de Topfield 4000 PVR wordt hier uitgebreid beschreven.

Succes

T B

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen