Ga naar inhoud

TangoBravo

Leden
  • Aantal items

    1449
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Over TangoBravo

  • Titel
    Sat4all Core Member

Recente bezoekers van dit profiel

De recente bezoekers block is uitgeschakeld en zal niet meer getoond worden aan gebruikers.

  1. 27/12 8:30 uur, nog geen toegang tot de film-kanalen...
  2. Helaas? Je bedoelt dat DAF’s altijd verbonden zijn aan hun succes In de London Sydney race? Als kleinste auto met kleinste cilinderinhoud mooi op de 17e plaats! 😂 overigens is Ferrari ook niet meer leverbaar met handbak, en bij een Porsche betaal je extra voor een handbak, omdat die vrijwel niet meer besteld worden. maar die zullen ook wel last hebben van een DAF imago? T B
  3. Tsja, wel of geen automaat?? Persoonlijk begrijp ik ook niet waarom ze de slinger weggelaten hebben bij de auto, ik vond het vroeger heel tof om mijn auto (een eend) zelf aan te slingeren in plaats van de startmotor te gebruiken. Wel even oppassen voor de terugslag, dus niet je duim achter de slinger houden!! Maar dat hele autorijden is misschien eigenlijk ook te nieuwerwets. Een vierspan met Friezen ervoor, dat vraagt tenminste rijkunst! Vooral bij de bochten, het eerste tweespan wel insturen en het achterste tweespan nog rechtuit laten lopen, kijk, dan ben je tenminste een menner!! Enfin, ik neem aan dat je ook geen automatische klimaatregeling, geen navigatie en audioinstallatie met stuurbediening, geen elektrisch instelbaar bestuurdersstoel, keyless entry, of zelfs maar centrale vergrendeling overweegt, en je ramen het liefst zelf openslingert? En wat duur onderhoud betreft heb je er vast voor gekozen om geen airco te hebben en vooral geen dure 19 inch banden die de onderhoudskosten aardig laten oplopen omdat ze regelmatig vervangen moeten worden? Kortom, gooi dan alle automatisering er uit. Oh ja, en als je heerlijk in de file staat te hannesen met pook en pedalen, dan moet je vooral niet in je spiegeltje kijken als oma in haar automatische Altotje je met gemak bijhoudt door alleen maar op gas en rempedaal te drukken, zonder dat ze opgefokt achter je gaat zitten toeteren omdat je motor weer eens is afgeslagen... En ja, ik rij al meer dan 40 jaar automaat, en die ik nu heb heeft zelfs geen koppeling die stuk kan, of kan verslijten. 😂 T B
  4. Loewe was dan ook de enige die een TV aanbood met twee DVB-S tuners een dubbel CI slot, waardoor je twee kanalen tegelijk en volledig onafhankelijk van elkaar kunt opnemen, dat was voor mij de reden om weer een Loewe te nemen. Volgens mij is er nog steeds geen ander merk die dat kan, in combinatie met een wrgb oled scherm. Dus hebben ze dat zelf moeten maken. T B
  5. Voor de geïnteresseerden die Duits kunnen lezen, zie de volgende link: https://www.loewe-friends.de/viewtopic.php?f=25&t=11128&start=325 Niet veel enthousiaste reacties op dit forum... T B
  6. Het is altijd goed om feiten te controleren, noemen ze tegenwoordig geloof ik fact-check. Dus men neme een bekend autotijdschrift en kijken eens wat die er over schrijven Uit Autoweek nr 47 2019 Test "Sportieve Winterbanden" Daar staat bij het testverslag van remmen op de droge weg: "De remtest op droog wegdek is voor de meeste winterbanden een grote uitdaging [...] De banden van Goodyear en Kumho (edit. de beste twee uit deze test) presteren ondanks dit constructieve nadeel keurig. Met deze banden heeft de Audi ten opzichte van de zomerbanden maar een wagenlengte meer nodig om tot stilstand te komen." Remweg op droge weg vanaf 100 km/u in meters: Zomerband 36,8 Goodyear 40,2 Kumho 40,7 Remweg op natte weg vanaf 100 km/u in meters: Goodyear 45,6 Zomerband 46,9 Michelin 47,1 Uit Autoweek nr 48 2019 Test SUV Winterbanden Remmen op droge weg vanaf 100 km/u in meters Zomerband 39,1 Tracmax 44,6 Apollo 45,5 Goodyear 48,1 Remmen op natte weg vanaf 100 km/u in meters Zomerband 40,0 Continental 44,0 Dunlop 45,0 Goodyear 45,5 Over het algeheel scoren de zomerbanden in de hoogste categorie van de diverse test's behalve als er sneeuw ligt, dan zijn ze het slechtst. Ik kan dan ook iedereen aanbevelen eerst de feiten te controleren en dan voor zichzelf een keuze te maken. Overigens staat er wel een aardige opmerking in het verslag over het remmen op droog wegdek in deze laatste test: "Dat de band van Tracmax de best presterende winterband is hadden we niet verwacht. Dat doet ons vermoeden dat deze band een relatief zachte rubbermix heeft zoals zomerbanden die ook hebben." T B
  7. TangoBravo

    100 km/h

    Lees het bewuste stukje in het AD eens. De Golf rijder die nu 100 ging rijden i.p.v. zijn gebruikelijk snelheid schreef dat hij i.p.v. zijn normale 1:20 nu 1:27 reed met zijn Golf diesel. Volgens hem zou hij op die manier 350 km meer kunnen rijden met zijn tankinhoud, 35% zuiniger. Hij heeft dat getest op de snelweg Utrecht -> Zwolle -> Arnhem -> Eindhoven -> Utrecht. Dat wat betreft zuinigheid. Wat ontspanning betreft, ik rij nu al vaak 110 op de snelweg, dat is volgens de GPS 103 echte km per uur. Weliswaar zit ik dan wel vaak ten noorden van Zwolle op de snelweg, maar ook op Zwolle - Meppel kan het druk genoeg zijn, en ook daar is het best te doen. Maar het is ook een kwestie van mindsetting en zelfbeheersing. En omdat een groot aantal mensen weinig zelfbeheersing hebben, moet je ook zorgen dat je zoveel mogelijk rechts blijft, heb je een grotere overlevingskans.... T B
  8. TangoBravo

    100 km/h

    Misschien te laat van huis gegaan? Als ik heel eerlijk ben, dan kom ik best wel eens ergens te laat aan. Zelden kan ik het verkeer de schuld geven, ik kon van tevoren weten dat het druk, file, enz. was. Maar ik dacht dat ik eerst nog wel effe.... kon enz. Ofwel, eigenlijk ben ik in 90 % van de gevallen dat ik ergens te laat ergens was, zelf te laat van huis gegaan. Ik moet toegeven, is ook wel eens de schuld van mijn vrouw 😎 En bloednerveuze gasten achter mij? Laat ik gauw voorbij, ik zie het gevaar liever in de verte verdwijnen dan achter mij in mijn kofferbak kruipen... T B
  9. TangoBravo

    100 km/h

    Vandaag stond er een stukje in de krant van twee journalisten die getest hebben, de een op maximaal 100 de ander overal de maximaal aangegeven snelheid, Wat beiden hebben opgemerkt was dat van het overige verkeer vrijwel niemand zich aan de maximum snelheden hield, vrijwel iedereen reed (veel) te hard, Vandaar mijn volgende vraag: Wie is van plan zich straks aan die 100 km te houden? ik geef wel de aftrap: ik ben het wel van plan. Soms rij ik nu wel eens te hard maar dat komt dan omdat het mij door al die wisselende snelheden niet duidelijk is waar ik nu 100, 120 of 130 mag, Maar straks 100 km? Geen probleem, lekker ontspannen en zuinig rijden. T B
  10. TangoBravo

    100 km/h

    Net gelezen: 1 % van de luchtvaart, met name de langste vluchten, gebruiken 20% van de totale hoeveelheid brandstof die de luchtvaart gebruikt. Dat komt vooral omdat er voor zo'n lange vlucht zoveel brandstof meegesleept moet worden, dat het veel brandstof kost om die brandstof te vervoeren... T B PS, dit heeft niks met 100 km/u te maken, hoewel, hoeveel energie verbruiken/verspillen wij door nodeloos dakkoffers, en allerhande andere troep op het dak en in de kofferruimte mee te zeulen wat extra luchtweerstand en gewicht (=meer wrijvingsweerstand van de banden) als resultaat geeft??? Of door nodeloos hard te rijden omdat het nu eenmaal mag en leuk is.....😂😂
  11. TangoBravo

    100 km/h

    In mijn geval geen enkele stroomkosten. Je maakt de denkfout dat ik het over een PHEV heb, een Plugin Hybride EV, ik heb het over een Hybride (zonder plugin). T B
  12. TangoBravo

    100 km/h

    Zoals luisteraar al schrijft, de hybride gebruikt de elektromotoren voor het remmen, die energie wordt weer teruggevoerd naar de accu. De elektromotoren, 143 pk op de vooras en 68 pk op de achteras, hebben zoveel remmend vermogen dat de remmen vrijwel niet gebruikt worden. Bovendien zit er een heel bijzondere transmissie in de wagen zodat ook de generator als rem gebruikt wordt, naast de elektromotoren. Remblokken slijten vrijwel niet, daar staan deze hybride's bekend om. In stadsverkeer rijdt ik eigenlijk bijna altijd het zuinigst. T B
  13. TangoBravo

    100 km/h

    Dan heb ik nog een tip voor je: Als je het bord "50" passeert moet je gewoon 100 blijven rijden, dan ben je veel vlugger bij het bord "einde 50". T B
  14. TangoBravo

    100 km/h

    Je bewijst hiermee het falen van dit ouderwetse systeem van een verbrandingsmotor met een versnellingsbak. Steeds meer versnellingen maakt de wagen misschien efficiënter bij iets meer verschillende snelheden omdat het optimale toerental nu wat vaker gekozen kan worden, maar het wordt vaak vooral gebruikt om een nog snellere acceleratie te krijgen. En jij vertelt nu zelf al dat jouw wagen bij 70 km/u onzuiniger rijdt dan bij hogere snelheid, blijkbaar hebben die ingenieurs de focus meer op snelheid gelegd dan op efficiency bij bijvoorbeeld stadssnelheden. Hoe anders is bijvoorbeeld het hybride systeem. Wanneer ik met mijn hybride 60 - 70 rij (ik rij vaak op landweggetjes) dan rij ik bijna de helft van de tijd elektrisch en zodra de benzinemotor weer even moet bijspringen draait hij vrijwel alleen stationair toerental waarbij het overschot aan energie gebruikt wordt om de accu weer bij te laden. En in stadsverkeer rijdt hij nog zuiniger, nog vaker alleen op de elektromotoren. Dankzij de CVT en het hybridesysteem wordt hier bij iedere snelheid het meest efficiënt gebruik gemaakt van de brandstof, in tegenstelling tot de achterhaalde techniek van een verbrandingsmotor met een al dan niet automatische versnellingsbak. T B
  15. TangoBravo

    100 km/h

    tsja, je test niet onder laboratorium omstandigheden met geijkte apparatuur. Wind, wegdek, auto’s voor je, enz enz hebben invloed. Het werkelijke verschil is misschien groter dan je meters aangeven. Als ik in de vijfde versnelling fiets met 15 km/u of in de 8ste met 25 km/u gaan mijn trappers met ongeveer hetzelfde toerental rond. Maar het laatste gaat wel zwaarder... en dat is maar 10 km verschil op lage snelheid. Steek voor de grap je hand eens uit het raam bij 100 km/u en bij 130 km/u. voel je verschil? Dat voelt jouw auto ook... T B
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid