Jump to content

TangoBravo

Members
  • Content Count

    1,456
  • Joined

  • Last visited

About TangoBravo

  • Rank
    Sat4all Core Member

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Het empathisch vermogen spat eraf!! Goed onderbouwde argumentatie!! Ik ben overtuigd! 🤷‍♂️
  2. Heb je je zomerbanden er al weer onder? 😎
  3. en zo zijn we weer terug bij Corona.
  4. Vocht en water in de benzinetank is van alle tijden. Condens is één van de grootste oorzaken. Toen ik nog vloog moesten we bij de eerste vlucht van de dag altijd de tank drainen, kraantje onder de tank open, water zakt altijd onderin (hoger sg) en aftappen totdat je ziet dat er geen water meer in de benzine zit. Je wil namelijk niet dat je motor afslaat of zo omdat er water ipv benzine in je motor komt, en al helemaal niet tijdens de start als je net in de lucht zit en niet meer op de baan kan landen maar ook niet genoeg hoogte hebt om een ander plekje te zoeken om veilig te landen. Dat heeft helaas aardig wat levens gekost. We leerden ook dat we veel van die condens konden voorkomen door na de vlucht het toestel weer af te tanken, hoe meer benzine er in de tank zit, des te minder lege wandoppervlakte je in de tank overhoudt waar zich condens kan afzetten. Ethanol bindt zich vrij goed met water. Hoe meer Ethanol er in je tank zit, hoe meer water zich daaraan kan hechten. Ik had vaak problemen met mijn grasmaaier. Na de winterstop kreeg ik hem niet aan de praat. Als ik hem dan wegbracht werd de carburateur schoongemaakt, en de tank helemaal leeg gemaakt en opnieuw gevuld met V-power. Ik kreeg het advies van de reparateur om voortaan, zeker vlak voor de winterstop, alleen maar V-power te tanken, dat was volgens hem de beste brandstof om langer te bewaren. Sindsdien geen problemen meer gehad met starten na de winterstop. Na zijn uitleg bedacht ik mij overigens dat ik het zelf had kunnen bedenken omdat ik het tijdens mijn vlieglessen had geleerd... Dus ja, er zit vaak water in je benzine. Meer dan je denkt. En dat komt dan mee met de lucht die wel in je tank kan komen, iedere tank heeft immers een luchttoevoer anders zou je een vacuüm krijgen als de benzine wordt verbruikt. T B
  5. Wij wonen in het buitengebied, doe je niks zonder auto. Zeker niet als je wat minor handicaps hebt zoals wij... T B
  6. Geintje zeker? Moet ik eerst 20 kilometer rijden om de dichtstbijzijnde auto op te halen 🤪
  7. Misschien zijn er mensen die net als ik nu heel weinig tot vrijwel niets rijden. Dat had ik de laatste paar maanden al, ik ben daarom overgestapt naar een benzine die geen E10 is, waar zelfs helemaal geen Ethanol in zou zitten. De reden is dat, nu de benzine waarschijnlijk veel langer in mijn tank blijft zitten, er nu minder vocht in komt (Ethanol is hygroscopisch). En daardoor heb ik hopelijk op de langere termijn minder problemen. Een paar cent investeren in wat duurdere benzine is dan misschien toch wel besparen op de langere termijn... T B
  8. 27/12 8:30 uur, nog geen toegang tot de film-kanalen...
  9. Helaas? Je bedoelt dat DAF’s altijd verbonden zijn aan hun succes In de London Sydney race? Als kleinste auto met kleinste cilinderinhoud mooi op de 17e plaats! 😂 overigens is Ferrari ook niet meer leverbaar met handbak, en bij een Porsche betaal je extra voor een handbak, omdat die vrijwel niet meer besteld worden. maar die zullen ook wel last hebben van een DAF imago? T B
  10. Tsja, wel of geen automaat?? Persoonlijk begrijp ik ook niet waarom ze de slinger weggelaten hebben bij de auto, ik vond het vroeger heel tof om mijn auto (een eend) zelf aan te slingeren in plaats van de startmotor te gebruiken. Wel even oppassen voor de terugslag, dus niet je duim achter de slinger houden!! Maar dat hele autorijden is misschien eigenlijk ook te nieuwerwets. Een vierspan met Friezen ervoor, dat vraagt tenminste rijkunst! Vooral bij de bochten, het eerste tweespan wel insturen en het achterste tweespan nog rechtuit laten lopen, kijk, dan ben je tenminste een menner!! Enfin, ik neem aan dat je ook geen automatische klimaatregeling, geen navigatie en audioinstallatie met stuurbediening, geen elektrisch instelbaar bestuurdersstoel, keyless entry, of zelfs maar centrale vergrendeling overweegt, en je ramen het liefst zelf openslingert? En wat duur onderhoud betreft heb je er vast voor gekozen om geen airco te hebben en vooral geen dure 19 inch banden die de onderhoudskosten aardig laten oplopen omdat ze regelmatig vervangen moeten worden? Kortom, gooi dan alle automatisering er uit. Oh ja, en als je heerlijk in de file staat te hannesen met pook en pedalen, dan moet je vooral niet in je spiegeltje kijken als oma in haar automatische Altotje je met gemak bijhoudt door alleen maar op gas en rempedaal te drukken, zonder dat ze opgefokt achter je gaat zitten toeteren omdat je motor weer eens is afgeslagen... En ja, ik rij al meer dan 40 jaar automaat, en die ik nu heb heeft zelfs geen koppeling die stuk kan, of kan verslijten. 😂 T B
  11. Loewe was dan ook de enige die een TV aanbood met twee DVB-S tuners een dubbel CI slot, waardoor je twee kanalen tegelijk en volledig onafhankelijk van elkaar kunt opnemen, dat was voor mij de reden om weer een Loewe te nemen. Volgens mij is er nog steeds geen ander merk die dat kan, in combinatie met een wrgb oled scherm. Dus hebben ze dat zelf moeten maken. T B
  12. Voor de geïnteresseerden die Duits kunnen lezen, zie de volgende link: https://www.loewe-friends.de/viewtopic.php?f=25&t=11128&start=325 Niet veel enthousiaste reacties op dit forum... T B
  13. Het is altijd goed om feiten te controleren, noemen ze tegenwoordig geloof ik fact-check. Dus men neme een bekend autotijdschrift en kijken eens wat die er over schrijven Uit Autoweek nr 47 2019 Test "Sportieve Winterbanden" Daar staat bij het testverslag van remmen op de droge weg: "De remtest op droog wegdek is voor de meeste winterbanden een grote uitdaging [...] De banden van Goodyear en Kumho (edit. de beste twee uit deze test) presteren ondanks dit constructieve nadeel keurig. Met deze banden heeft de Audi ten opzichte van de zomerbanden maar een wagenlengte meer nodig om tot stilstand te komen." Remweg op droge weg vanaf 100 km/u in meters: Zomerband 36,8 Goodyear 40,2 Kumho 40,7 Remweg op natte weg vanaf 100 km/u in meters: Goodyear 45,6 Zomerband 46,9 Michelin 47,1 Uit Autoweek nr 48 2019 Test SUV Winterbanden Remmen op droge weg vanaf 100 km/u in meters Zomerband 39,1 Tracmax 44,6 Apollo 45,5 Goodyear 48,1 Remmen op natte weg vanaf 100 km/u in meters Zomerband 40,0 Continental 44,0 Dunlop 45,0 Goodyear 45,5 Over het algeheel scoren de zomerbanden in de hoogste categorie van de diverse test's behalve als er sneeuw ligt, dan zijn ze het slechtst. Ik kan dan ook iedereen aanbevelen eerst de feiten te controleren en dan voor zichzelf een keuze te maken. Overigens staat er wel een aardige opmerking in het verslag over het remmen op droog wegdek in deze laatste test: "Dat de band van Tracmax de best presterende winterband is hadden we niet verwacht. Dat doet ons vermoeden dat deze band een relatief zachte rubbermix heeft zoals zomerbanden die ook hebben." T B
  14. TangoBravo

    100 km/h

    Lees het bewuste stukje in het AD eens. De Golf rijder die nu 100 ging rijden i.p.v. zijn gebruikelijk snelheid schreef dat hij i.p.v. zijn normale 1:20 nu 1:27 reed met zijn Golf diesel. Volgens hem zou hij op die manier 350 km meer kunnen rijden met zijn tankinhoud, 35% zuiniger. Hij heeft dat getest op de snelweg Utrecht -> Zwolle -> Arnhem -> Eindhoven -> Utrecht. Dat wat betreft zuinigheid. Wat ontspanning betreft, ik rij nu al vaak 110 op de snelweg, dat is volgens de GPS 103 echte km per uur. Weliswaar zit ik dan wel vaak ten noorden van Zwolle op de snelweg, maar ook op Zwolle - Meppel kan het druk genoeg zijn, en ook daar is het best te doen. Maar het is ook een kwestie van mindsetting en zelfbeheersing. En omdat een groot aantal mensen weinig zelfbeheersing hebben, moet je ook zorgen dat je zoveel mogelijk rechts blijft, heb je een grotere overlevingskans.... T B
  15. TangoBravo

    100 km/h

    Misschien te laat van huis gegaan? Als ik heel eerlijk ben, dan kom ik best wel eens ergens te laat aan. Zelden kan ik het verkeer de schuld geven, ik kon van tevoren weten dat het druk, file, enz. was. Maar ik dacht dat ik eerst nog wel effe.... kon enz. Ofwel, eigenlijk ben ik in 90 % van de gevallen dat ik ergens te laat ergens was, zelf te laat van huis gegaan. Ik moet toegeven, is ook wel eens de schuld van mijn vrouw 😎 En bloednerveuze gasten achter mij? Laat ik gauw voorbij, ik zie het gevaar liever in de verte verdwijnen dan achter mij in mijn kofferbak kruipen... T B
×
×
  • Create New...

Important Information

Onze Terms of Use en Privacy Policy