Ga naar inhoud


PCI-Express?


Rocketscientist

Aanbevolen berichten


ja en nee.

 

PCI-X is ontworpen door IBM, HP en compaq. Ze konden de doorvoer snelheid verhogen van 133MBps naar 1GBps. Eigenlijk het zelfde idee van PCI Express.

 

Maar zoals gewoonlijk wordt er op den duur 1 standaard bepaald en dat is PCI Express geworden.

 

Beiden sloten hebben een afwijkende lay-out.

 

Ze zijn wel allebei backwords compatible maar een echte PCI Express kaart werkt niet naar behoren in een PCI-X

 

 

Het complete whitebook van PCI-X staat Hier

Regards

 

'Life Is A Joke'

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Is PCI-express voor de moderne videokaarten het zelfde als de PCI-X die ik in mijn Compaq Proliant heb zitten?

 

Neen, het zijn andere standaards. PCI-X kaarten lijken op gewone PCI kaarten, doch naar ik aanneem wel altijd in 64 bit, Ze kunnen echter wel hogere snelheden aan, zoals 66, 100, 133 of 266 Mhz (PCI 3.0 standaard). Vaak zijn ze downwards compatible met lagere snelheden soms zelfs tot 33 Mhz (zoals in een gewone PC). Je kunt er vanuit gaan dat alle high-end netwerk kaarten en andere PCI kaarten voornamelijk PCI-X kaarten zijn. PCI-Express komt ook op nu, maar eerst in gewone PC's omdat daar heel veel de nadruk gelegd wordt op snelle video kaarten. Die vind je niet in servers, en vandaar dat servers ook heel vaak geen AGP slot hebben.

 

PC's hebben in de regel slechts 33 Mhz/32 bit PCI sloten op één PCI bus, met uitzondering van de AGP en PCI-Express sloten. Moderne servers hebben een hele tris 100 of 133 MHz PCI-X sloten, allemaal 64 bit en verdeeld over soms wel 8 PCI bussen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Duidelijke uitleg. Precies wat ik nodig had. xyxthumbs.gif

 

Dat van geen AGP klopt. Ik heb een Ati Rage XL geintergreerd zitten op de gecombineerde scsi/netwerkkaart.

Die zit ook nog eens in een door het systeem gereserveerde PCI slot. Zogauw de kaart er uit is begint het systeem gelijk te piepen.

Lid van 10 november 2003 t/m 30 oktober 2015

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...