Ga naar inhoud


Duizenden internetters gedupeerd door autodialers


whatyouneed

Aanbevolen berichten

Wat dan met al die mensen, wier kennis volkomen basic is? In een hardwaremodem is z.g. non-volatile memory aanwezig dat geprogrammeerd kan worden.

Als je in je BIOS de optie hebt gekozen voor Wake Up on Ring heb je de poppen al aan het dansen. Misschien is er ook wel iets geïnstalleerd op b.v. 3 uur 'snachts

even een duur nummer te bellen voor een half uur ofzo.

Of is dat echt onmogelijk???

Ik ben allergisch voor pollen en mensen die regels uitvaardigen, maar er zichzelf niet aan houden.

 

Amstrad650D2Mac>>TF5000PVR>>etc.>>/DB7025+/TF5300KPN,VU+Duo Moteqc2100a-schotel 1mtr-X-Cam/Aston 1.05.

Link naar reactie
Delen op andere sites


@wammes: Modem "firmware" is alleen voor de ingebouwde protocolletjes voor datatransfers en in beperkte mate ook de modulatie besturing (denk aan de 33k6 -> 56k via een flash upgrade). In zo'n modem is geen ruimte voor 'echte' software (en geen zinnige processor om die uit te voeren in de 2kB RAM buffers). Een "wakeup" functie is er ook niet. En uit is uit - als je 't modem niet aan hebt staan, doettie echt niks.

 

Veiliger dan met een extern modem kun je niet internetten. Je weet altijd wat hij aan het doen is, en je hoeft 'm pas aan te zetten als 't nodig is.

 

@svetik: Er zijn meer dingen dan 'internetten' wat gebruikers via je link kunnen doen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb jarenlang met een analoog (extern, hardware, serieel) modem gewerkt voor internet, werk en BBS. Pas sinds augustus vorig jaar ben ik op ADSL overgestapt (was pas toen voor het eerst verkrijgbaar bij ons in de buurt).

 

Ik heb nog nooit een firewall gedraaid, nog nooit een virusscanner geinstalleerd, en updates automatisch downloaden (toen dat mogelijk werd) heb ik ook nooit gedaan in die tijd (niet echt nuttig met een 48kbps link). En nog nooit een virus of trojan op een van m'n machines gehad - de laatste was "bolletje" (een echt virus van 4kB dat voor een stuiterend balletje zorgt) en dat was met opzet (in die tijd was er nog geen internet explorer).

 

Ik timmer de zaak zelf wel dicht. Windows biedt daar mogelijkheden genoeg voor, ze staan alleen standaard op 'onveilig'.

 

Ook nu nog is de enige firewall thuis die in het modem zit geintegreerd, en heb ik nog steeds geen virusscanner. En nog steeds niks opgelopen.

 

Een van de beste truken om je Windows netwerk dicht te timmeren is het loskoppelen van TCP/IP van filesharing. Daarvoor moet je het NetBEUI protocol installeren. Dat scheelt niet alleen performance, maar NetBEUI is niet in staat om buiten een LAN te komen (heeft geen routing), en je filesharing netwerk is dus van buitenaf niet toegankelijk, ook niet met je administrator password. Op andere TCP/IP diensten (FTP, HTTP, telnet enzo) heeft dit geen enkele invloed.

 

(eerste modem waar ik mee prutste was zo'n 1200/75 met een knop om de baudrate in te stellen).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Baas boven baas: er zijn dialers die zich in je (hardware-)modem

nestelen en via een Wake Up (als je die optie hebt in je PC)

de PC aanzetten en vrolijk naar de Solomoneilanden bellen!

 

Hoe wil je die wake up dan laten activeren? dat kan alleen als de andere kant jouwn telefoonnr weet en inbelt op je pc om hem te laten ontwaken lijkt me.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
De verbinding gaat tot ca. 30 mtr. om mijn huis.

Je zou dus met een auto en een laptop voor de deur moeten parkeren om daarin te komen. Lijkt me niet echt praktisch.

 

Je moest eens weten wat je met een goede richtantenne op grote afstand allemaal op kan pikken.... Ik heb wel eens op het dak van een 13 hoog flat gestaan met de externe richtantenne aan de laptop, gewoon niet normaal meer hoeveel netwerken netstumbler oppikte en die zonder encrypty draaien, ik kon ze allemaal connecten zonder probleem en die zaten een mooi eind uit de buurt.

Van minimaal de helft van die open netwerken kon ik ook nog met de default passwords zo in de router komen, en als ik gewild had alle poorten zo openzetten naar de grote boze buitenwereld.

 

Dus als je een open netwerk gebruikt: zorg dan in iedergeval dat het standaard password van de router veranderd, dat je AP-isolation eventueel op ON staat, en dat je een fatsoenlijk password met een behoorlijke lengte op je windows machines hebt (een brute force hack tool heeft binnen een paar minuten een kort password gehacked)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik lees hier échte vaktaal, waar ik trouwens alleen maar van kan leren.

 

Maar het probleem van de dialers heb ik méér dan een jaar geleden opgelost door bij de KPN de nummers naar het buitenland te laten blokkeren. Hiermee ligt wat dialers betreft de verantwoordelijkheid bij de KPN.

Nu met ADSL, ga ik nog steeds, wanneer ik niet online hoef, even met het icoontje op de taakbalk de verbinding verbreken.

Mijn actie hoort bij Jouw reactie.

Hart. gr. v/d realist

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...