Ga naar inhoud

[Pioneer] Terugpatchen in originele staat

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Beste mensen,

ik heb een poging gewaagd om mijn Pioneer DBR-S200NL terug te patchen naar de originele toestand (vanaf ZibiFX6.x). Ik heb Pionero 4.0 gebruikt met de juiste kabels (dus zowel parallel als serieel). Helaas is dit mislukt.

Tijdens de communicatie tussen PC en ontvanger (eerst FW, dan kan.lijst en als laatste de EEPROM) krijg ik netjes te zien dat "alles" goed is gegaan. Ook de meldingen in het display van de ontvanger zijn goed. Als ik dan echter de ontvanger weer aanzet (na het patchen) zie ik alleen de klok. Wanneer ik "menu" kies, blijft gewoon de klok zichtbaar. Deze loopt overigens wel gewoon door... Maar verder gebeurt er dus helemaal niets meer.

Kan iemand mij hiermee helpen? Heeft iemand dit probleem al eens gehad (en kunnen oplossen?)

Alvast bedankt voor een reaktie.

Geplaatst:

allen de software er in zetten

en geen kanalen lijst

want die kun je gewoon zoeken in menu 5 en

dan canaal digital

en de eeprom maakt die zelf aan

gr

Geplaatst:

Dank voor je snelle reaktie. Maar jouw suggestie had ik al geprobeerd... Helaas met hetzelfde resultaat: ik zie in het display van de ontvanger alleen maar de klok; verder lijkt hij "dood".

Nog meer tips?

• 2 weken later...
Geplaatst:

Het was even stil, maar... hij doet het weer! Lag toch aan de zg. originele fw. Na het laden van fw van euromuis werkt hij weer. Echter: nu krijg ik de NL-zenders niet "open", met een originele CD-kaart.

Heeft hiervoor iemand nog tips? Werkt wel bij mijn nieuwe Dreambox 7020S!!!

BVD RapsOdy

Geplaatst:

Even een PID scan doen.

Zet je ontvanger op een Nederlandse zender en duk op A.

Je ziet nu een lijst met 3 rijtjes. 2 Maal irdeto en 1 maal seca.

Druk nu op het cijfer voor seca, dit is als het goed is nummer 2. Nu krijg je beeld. Deze instelling leg je vast door de ontvanger met de afstandsbediening (ab) op standby te zetten. Dit kun je doen nadat je alle Nederlandse zenders hebt aangepast.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen