Ga naar inhoud

Dreambox i.c.m TFT audio synchroon vraagje

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hoe is de synchronisatie van audio en video tussen een Dreambox en een TFT of Plasma scherm.

Lees in diverse forums over TFT dat als je zo'n scherm aanstuurt met een externe video bron het geluid niet geheel synchroon loopt.

Wie heeft hier ervaringen mee met de Dreambox, of is dat geen probleem.

Jelles

VU+ DUO Triax 90cm, Sab Unix triple

Geplaatst:

Dit heeft te maken met de video processor die je bij je plasma/lcd/tft scherm gebruikt. De video processor verwerkt het beeld/geluid signaal dat binnen komt en maakt het geschikt voor je plasma scherm en je surround receiver. De betere video processors hebben de mogelijkheid om de synchronisatie van beeld en geluid te corriceren. Het ligt dus niet aan je satelliet ontvanger, dvd speler, digitenne ontvanger of wat je er ook aan hangt want deze stuurt het beeld en geluid gewoon synchroon uit. Het gaat er dus om hoe je video processor en je scherm er mee om gaat. Als je video processor bij je scherm zat dan loopt het beeld/geluid meestal wel goed synchroon maar heb je een losse video processor aangeschaft dan moet je even bij de synchronisatie instellingen kijken.

Geplaatst:

Bedankt voor je antwoord.

Want ik lees dat het een bekend probleem is met TFT en Plasma.

Er is nu al een apparaat die het oplost maar kost wel bijna 500 euro.

Jelles

VU+ DUO Triax 90cm, Sab Unix triple

Geplaatst:

Uit ervaring weet ik dat dat probleem zich alleen voordoet bij de kwalitatief inferieure schermen.

Mijn Pioneer plasma's hebben er geen last van, ook niet met de dreambox

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen