Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Het toevoegen gaat wel maar ik kan de locatie (oost-west) niet invoeren.

Met USALS draait de schotel ook niet de goede kant op. Komt dat door het ontbreken van de positie? Hoe kan ik dit oplossen?

Nogmaals, het editen van transponders en kanalen is geen probleem maar ik wil graag dat de schotel automatisch naar de juiste positie draait.

Skysurfer

Geplaatst:

Ok. Er was zo weinig respons dat ik dacht dat hier geen belangstelling voor was.

Maar goed, hier dan de oplossing:

De sat die je wilt toevoegen moet niet al in de lijst staan (bij mislukte pogingen), dus eerst helemaal wissen.

Ga naar menu Satelliet/TP edit,

Selecteer KIEZEN,

Voer de naam van de sat in, gebruik hiervoor echter niet meer dan pakweg 7 karakters. De coördinaten moeten er ook nog op en als die er niet helemaal opstaan werkt het niet. Kort de naam evt. af bv. Insat i.p.v. Intelsat.

Zet achter de naam eerst een spatie, dan haakje openen, de positie, en tot slot haakje sluiten.

Stel je wilt de Express AM22 op 53 oost toevoegen. Typ dan het volgende:

Express (53.0E)

Let op dat je altijd 1 cijfer achter de punt invult, dan een E voor oost of een W voor... je raadt het al.

Ga met ESC uit het menu, je ziet nu de satelliet staan zonder de coördinaten, dat is goed, ze horen dus niet bij de naam.

Nog één keer ESC en dan OPSLAAN.

Nu is de sat met z'n positie goed opgeslagen en zal door de USALS herkend worden.

Je kan nu evt. de naam wijzigen met HERNOEMEN in b.v. Express AM22.

Daarna de transponders invoeren, weer opslaan en je kan de kanalen gaan inscannen.

Heel verhaal maar duidelijker kan ik het niet brengen.

Succes!

Skysurfer

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen