Ga naar inhoud


optische kabel voor AC3 nu nog geluid ??


Gast

Aanbevolen berichten

Ik heb een optische kabel achterin de dreambox 7000 gedaan (AC3) en vervolgens achterin de versterker in de tv/sat optische aansluiting geplugd. ook heb ik in het menu van de DM aangevinkd het knopje AC3 audio.

tot dusver alles goed volgens mij, nu als ik een film kijk op canal digital

bijv: lara croft die lijkt mij zeker toch in 5.1 dolby maar dan geeft mijn versterker gewoon aan 4 kanalen of ik kan kiezen voor stereo.

 

mijn vraag dus waarom heb ik geen 5.1 geluid ??

Link naar reactie
Delen op andere sites


Omdat de Nederlandse kanalen nooit Dolby Digital 5.1 audio meesturen.

 

Prosieben en Premiere vaak wel.

 

Je ziet dan ook het Dolby symbooltje op je display en met de knop audio zie je dan het AC-3 spoor (die verschijnt bij jou dan automatisch omdat je AC-3 als voorkeur hebt ingesteld)

Link naar reactie
Delen op andere sites

ok dus in de DM hoef ik niks meer te veranderen,

 

dan nog een vraag over disney canal of hoe deze ook heet, ik kan hem gewoon ontvanen en kan dan kiezen tussen audio frans of engels, is er een mogelijkheid om deze in dutch te krijgen ?? of is dit ook weer iest wat niet mee gestuurd word

Link naar reactie
Delen op andere sites

en hoe berijk ik die ondertiteling dan ? dat is namelijk nieuw voor mij dat deze ook subs mee zenden, en ik zou ook niet weten waar dit moet staan.....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij de meeste sat-receivers zit voor de ondertiteling gewoon een knop op de afstandsbediening.

 

Dreambox is wat dat betreft een vreemde eend, voor de ondertitels heb je een plugin als Bullstext nodig.

 

Ik gebruik dat overigens nooit, is zover mij bekend alleen geschikt voor de Travel Channel op Sirius, die heeft nl. een Nederlandse ondertitel (en Engelse audio).

Link naar reactie
Delen op andere sites

dus de kans dat die sky kanalen het doen met nl subs zal niet groot zijn slechts enkele kanalen als travel,discovery enz sturen dit mee

 

das erg jammer

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Omdat de Nederlandse kanalen nooit Dolby Digital 5.1 audio meesturen.

Prosieben en Premiere vaak wel.

Je ziet dan ook het Dolby symbooltje op je display en met de knop audio zie je dan het AC-3 spoor (die verschijnt bij jou dan automatisch omdat je AC-3 als voorkeur hebt ingesteld)


Wat is hier eigenlijk de reden voor? Canal+ geeft dit signaal ook niet mee?
Ik wilde gaan investeren in een Dolby Prologic systeem maar nu ik dit weet stel ik het nog wel even uit.

Receivers: VU+ DUO HD (1.5TB hdd & OpenPLi), Dreambox 7000-S

Schotel: Triax 110 4 LNB + draaibaar

Full HD: Samsung 63" 3D plasma / Mitsubishi HC3800 DLP

Harmony 555

Link naar reactie
Delen op andere sites

In een prologic systeem investeren is een contradictio in termino, want prologic is een verouderd systeem.

 

Dolby Digital 5.1 is het meest gangbaar waarbij DTS nog een klasse beter is.

 

Canal+ stuurt het niet mee omdat extra capaciteit geld kost, en "ons bin zunig"

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...