Ga naar inhoud

Welke CAM voor welk KANAAL en HOE het snelst?

koekjedebij

Aanbevolen berichten

Hoi,

Eigenlijk heb ik 2 vragen:

1) Hoe weet je met welke CAM een kanaal werkt, dus bijvoorbeeld: RTL4 -> newcamd ? (momenteel doe ik dat gewoon met uitproberen).

Is er ergens een overzicht te vinden?

2) Wat is de snelste manier om je CAM's per kanaal in te stellen?

Ik las laatst in een post dat je voor Taquila SCAMDv2.5 moet gebruiken en heb ze toen met de afstandbediening alle 12 handmatig gewijzigd.

Nu is mijn vraag of dat ook met een tooltje via het netwerk kan (remote editten) of misschien dat het in 1 van de XML-files kan (vind ik ook prima, scheelt een hoop tijd).

Met tools als dreamboxedit kan het niet, maar is komt -denk ik- omdat die CAM-functionaliteit van The_Hydra software is en niet van de DB zelf.

Alvast bedankt voor de hulp.

Mauce

Link naar reactie
Delen op andere sites

kijk daar ben ik dus gisteren avond heeeeel lang mee bezig geweest.

en idd het zou handig zijn als er een tool voor is maar ik ben bang van niet ....

Wat ook erg lang duurt is als je aan het zappen bent en hij switcht van SCAM naar NEWCAM.

Daarom zit ik er ook aan te denken om nieuwe boeqetten aan te maken waar ik alleen SCAM kanalen inzet alleen dan krijg je dus film-scam, sport-scam, enz-scam enz enz

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het was sowieso niet nodig om alle TAQ kanalen per stuk om te zetten.

Als je op de blauwe knop op je AB drukt, dan kan je de juiste CAM selecteren (zover was je natuurlijk al)

Je kan er dan voor kiezen om de "default cam" in te stellen, die hij standaard gebruikt.

Daaronder kan je het evt per kanaal of per provider kiezen. IPV zoals je nu gedaan hebt voor elk TAQ kanaal dit in te stellen, had je het ook gelijk voor de hele provider kunnen doen. Dan waren alle TAQ kanalen gelijk over gezet.

Aan het lange schakelen tussen 2 cam's kan je weinig doen overigens.

En het maken van 2 boeketten kan ik je ook niet aanraden. Waar TAQ nu prima werkt met SCAM, kan het wel eens zijn dat je volgende keer newcamd nodig hebt voor TAQ (Wat hier overigens prima werkt). Dan kan je weer je hele bouquet aan gaan passen.

Gewoon de CAM per provider instellen. Dat is het makkelijkste. Kan je het namelijk ook in 1 keer voor de hele provider aanpassen als het nodig is.

Greetz,

TFH

Link naar reactie
Delen op andere sites

Onhandig allemaal, met newcamd 5.28, Camx en scam 2.5 gaat toch alles los wat los kan. Met uitzondering van enkele XXX kanalen die soms alleen met scam open gaan. Het is vaak een kwestie van de juiste k*ys.

Dreambox 8000HD, Xtrend et5000 & et9000, Qnap 209-II Pro 2Tb,Wavefrontier T 90,Stab HH120 Triax 78 cm, Triax 78 cm CDS Duo LNB

Member of the PLi team

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen