Ga naar inhoud


Kaon beelduitval Ned1-2-3


batjuh

Aanbevolen berichten

Ik heb deze ontvanger in combinatie met een sony wega 32 fx tv

maar ik heb constant last van beeldcorrecties (vooral op ned 1,2,3)

ik heb alle instellingen al geprobeerd maar het word niet beter.

heeft iemand hier ook al eens last van gehad ??

of heeft eimand een oplossing voor dit probleem ?

 

 

[color:"red"] Onderwerp aangepast! [/color]

Link naar reactie
Delen op andere sites


Leg eerst eens even uit wat jij met beeldcorrecties bedoeld.

Vaag begrip.

 

Vermoedelijk heb jij jou schotel niet optimaal uitgelijnd en dat geeft als altijd het eerst problemen op die zwakke Astra1-transponder met dat Nederlandse bouquet. Wat slechte coax-verbindingen verergeren de zaak. De Kaon´s heebben een relatief hoge treshold dus je moet wel nauwkeurig werken.

De duitsers zie op Kabel TV duitse versie na goed?

 

De Sony komt pas als probleem geval om de hoek bij PAL/NTSC omschakeling of RGB-herkenning op de Scart. Lijkt mij hier niet aan de orde.

 

Rudolf

Retired, when I get the Urge to Work, I lay Down until the Urge passes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Al langer bekend dat je beter geen Sony kunt nemen, te problematisch t.o.v. een flip-bak. De storende witte lijn middenin in de monitoren met trinitron beeldbuis staan mij nog in het geheugen gegrift. Flipbakken hebben andere meestal mechanische problemen: Aan/uit knoppen begeven het snel en last van overmatige hitte-ontwikkeling. Kwalitatief beeldtechnisch minder zijn de Sharps, maar die gaan wel 25 jaar mee. Value for money nu Thomson. Alleen plomp walgelijk design hier.

 

Rudolf

Retired, when I get the Urge to Work, I lay Down until the Urge passes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

toch niet helemaal mee eens hoor

De Sony alhiero is nu 16 jaar oud en staat dagelijks uren te draaien op de Xtreme

En een beeldje!!! om te zoenen, die ouwe doos (niet mijn vrouw)

De tv in de andere ruimte is veel jonger (thaise kloon) maar een veel mindere kwaliteit dan de oude Sony doos....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Niet gezegd dat ze slecht zijn maar wel problematisch, flipbakken doen veel dingen automatisch goed en bij Sony moet je weer gaan lopen zoeken. Ome Flip is mechanisch altijd zwak geweest en haalt de 15 jaar om die reden ook nooit, maar heeft wel de beste beeldbuizen. Tot nu toe maar dat neigt ook naar minder gezien het laatste exemplaar voor mijn neus waar hevig misgekleunt is op vormgeving en mechanische betrouwbaarheid.

Retired, when I get the Urge to Work, I lay Down until the Urge passes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ok

 

Ik interpreteer je bericht inderdaad met goed en slecht. Feitelijk onjuist.

Neemt niet weg dat ik zonder problemen als heel lang dezelfde Sony zonder reparatie of andere ongenoegens naar volle tevredenheid nu dus op de Xtreme laat werken

Vroeger werd de Sony als dagelijkse kijkast in de huiskamer gebruikt. Tegenwoordig staat ie op een andere plek in huis met dus nog steeds dagelijks haarscherp triniton beeld

Link naar reactie
Delen op andere sites

Klopt,

 

Probleem ligt in hoe de Sony TV aan o.m. de KAON aan te passen, iets wat bij flip bak niet nodig is. Op zich is de gestelde vraag niet specifiek m.b.t. tot de KAON op zich. Geldt ook bij andere merken receivers.

 

Rudolf

Retired, when I get the Urge to Work, I lay Down until the Urge passes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...