Ga naar inhoud


Orginele kaart met newcamd


humaxxx

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

Ik krijg op m'n 7020 met maar niet de orginele kaart canal+ aan de praat.

Ik gebruik de filmware hydra 1.09 en de softcam newcamd

 

Ik heb al de settings van de cam al aangepast in het settingsmenu van de softcam (blauw en dan op ok). Ik heb het ook al geprobeerd direct in de var/config enz... Maar de orginele kaart wil maar niet werken.

 

Weet iemand raad !!! of weet heeft iemand het zelfde probleem

2x Dreambox 8000 openpli 7.2
19 & 23 east

Link naar reactie
Delen op andere sites


kaart in je reader met de chip naar beneden ? lees hem eens uit via telnet (op je PC), moet je het volgende in een dos-box intypen :

 

telnet ip.adres.van.dreambox 14001

 

dus niet inloggen, gewoon deze regel invoeren en op enter rammen, uiteraard wel even het IP-adres van je dreambox invoeren.

 

als je kaart-output krijgt wordt ie wel gezien, dan is het alleen nog zaak je newcamd.conf en cardserv.cfg te bewerken (staan beide in /var/tuxbox/config). wellicht kan je die bestanden hier pasten ? (uiteraard zonder IP-adressen van cs-servers mocht je die daar in hebben staan).

 

 

 

merDe

deze ruimte is te huur
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb hetzelfde probleem met de 7000. Beide files zijn door mij aangepast maar de kaart werkt niet. Bij de 500 heb ik ook de files aangepast en daar werkt het. Met telnet IP dm7000 14001 krijg ik geen info terug.

Wat kan er aan de hand zijn. Ik heb hydra en newcamd erop staan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Merde,

bedankt voor de snelle reactie.

met 14001 geen info.

met 14002 enkele onleesbare tekens.

Ik heb de beide CI sloten geprobeerd met hetzelfde resultaat.

Wat kan er aan de hand zijn?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Uiteraard bedoel ik de interne cardreaders.

De dreambox opnieuw opgestart en kreeg met telnet ip 14001 de cardinfo.

En de boel werkt nu. Ik had de files al aangepast. Dus kan ik naar eurosport en nickelodeon kijken.

Ik had van alles reeds geprobeerd. Zelfs alles gewist en hydra en newcamd er nieuw opgezet. Dan wordt toch ook de dreambox diverse keren opnieuw gestart.

Nou ja, het belangrijkste is dat het nu werkt.

Bedankt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Graag wat meer info.

 

Als je via telnet het commando ps uitvoert, zie je dan de processen cardserver/cardspider/newcamd? En zo ja, hoe vaak?

 

Wat staat er in de newcamd.conf ingevuld bij "ENTITLEMENT_PORT = "? Wat krijg je te zien als je via telnet het commando nc localhost <<waarde ENTITLEMENT_PORT>> opgeeft?

 

Wat krijg je te zien als je het commando netstat -a uitvoert?

 

Greetz!

 

edit: Gelukkig werkt het weer, en was ik te laat. Groeten!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Probeer dit eens: Stop kaart in onderste cam met chip naar beneden en stop de emu en daarna weer starten. Wel even cs aanvinken natuurlijk als eerste.

 

Dit werkte voor mij en als ik nu kaart eruit trek en weer terug plaats dan moet ik weer de emu opnieuw starten (dus ff geen emu selecteren en dan weer wel) voor dat hij weer werkt.

 

Suc6

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...