Ga naar inhoud

[Strong 8000] Strong 8000: na half uur beeld op zwart

Gast

Aanbevolen berichten

Ik heb het volgende probleem met mijn Strong 8000. na ongeveer een uur feilloos werken gaat het beeld op zwart met rechts onder het rode teken van geen verbinding.als ik dan met de afstandbediening weer schakel naar een volgend kanaal doet hij het weer een kwartier en srpringt dan weer op zwart als ik niks doe gaat hij in de standby modus. schakel dan weer in en werkt weer een kwartier en springt weer op zwart en vervolgens weer een volgend kanaal en werkt weer een poosje. wel word het steeds korter gaat steeds sneller uit. Als ik het deksel van de Strong verwijder blijft hij de hele dag feilloos werken dus lijkt het een warmte probleem. Ik heb de voeding al vervangen door een andere maar het probleeem blijft en mijn voeding in een andere Strong geprobeerd en blijft feilloos werken dus voeding lijkt ok.

Word een of ander ic warm? en herkent iemand dit probleem? verder maakt het niet uit welke Firmware ik gebruik ook met de Orginele firmware blijft het probleem het zelfde. ik wacht met zeer veel belangstelling jullie tips en of andere suggesties af. bij voorbaat alvast bedankt Groeten Jan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Jan,

lijkt mij een probleem alsof er ergens een contact niet jofel is....

Ik had voorheen een soortgelijk probleem maar dit had te doen met enige patches die niet waren gedaan en daardoor viel hier ook e.e.a. uit en bij omschakelen van kanaal en weer terug liep het weer...

En dankzij mede-satters met de nodige tips is dit opgelost maar bij jou: Heb je de ingang van de tuner, daar waar je kabeltje op aangesloten is, al eens bewogen om te zien of je een los of slecht contact hebt...?

Warmte kan namelijk ervoor zorgen det e.e.a. uitzet en er daardoor geen contact meer is... maar uitzetten en direct aanzetten en dan beeld hebben kan ook weer niet dus....

Heb je soms ook een andere satdoos om uit te sluiten dat het in je kabel/schotel/lnb© zit...?

Afwachtend van.....

Suc6 René...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen