Ga naar inhoud


DVB onder linux


frozen-sky

Aanbevolen berichten

Weet iemand in welke mate het mogelijk is om DVB onder linux de laten lopen. Ik zou graag mijn server van een (of meerdere) sat-tunner kaarten willen voorzien zodat TV-programma's via mijn netwerk kunnen worden gebroadcast, maar bovenal om stabiele opnames te kunnen maken. Nu weet ik dat er sat-kaarten zijn die het doen onder linux, maar is het dan bijvoorbeeld mogelijk om seca2 daar aan de praat te krijgen, of een emu. Ik weet dat onder windows de mogelijkheden legio zijn, en onder een dreambox (die immers onder linux draait) ook, maar is zoiets ook zelf inelkaar te zetten. (Dreambox is PPC, mijn server(s) allemaal i386, ik kan dus niet zomaar de binary images overzetten). Het liefst heb ik een howto of handleiding op het internet die het een en ander beschrijft....

 

ik kan natuurlijk ook tweede dreambox voor deze taak neerzetten, maar dat is een dure oplossing, en tevens ben ik niet tevreden over de stabiliteit van de droomdoos voor deze taak. (ik wil een service voor mijn familie in het buitenland opzetten om TV-programma's in hoge kwaliteit te kunnen opnemen, ipv. de bagger kwaliteit die omroep.nl doet)

Telepathy is very nice, but in this age of telecommunication, computers are much more efficient.

 

Linux+VDR @ AMD64, PLi + Dreambox 7000, 2x Mutant 200s, Mvision HD300N (all CCCam), test: Linux MythTV

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik heb al een draadje gevonden bij een ander forum waar al genoeg staat

 

Thread

 

Dit bericht mag dicht wat mij betreft.

Telepathy is very nice, but in this age of telecommunication, computers are much more efficient.

 

Linux+VDR @ AMD64, PLi + Dreambox 7000, 2x Mutant 200s, Mvision HD300N (all CCCam), test: Linux MythTV

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...