Ga naar inhoud

PLi en WiFi

Gast

Aanbevolen berichten

Ik heb een dreambox met PLi en daar heb ik een 54g belkin USB wifi adapter op aangesloten. Op dit moment krijg ik het niet aan de praat, moet ik nog iets speciaals doen? Ik heb de WiFi instellingen ingevoerd (inclusief WEP-key), maar ik krijg totaal geen signaal, terwijl mij laptop met wifi ernaast staat en goed werkt. Misschien een instelling, ik weet bijvoorbeeld niet wat ik bij SSID moet neerzetten. Moet ik daarnaast ook mijn netwerk aanzetten (expert setup, netwerk instellingen),die staat nu aan met hetzelfde IP-adres als bij de WiFi setup.

Bedankt,

Dick

Link naar reactie
Delen op andere sites

DickB,

WiFi in combinatie met DB ben ik helemaal niet in thuis, maar kan me heel erg goed voorstellen dat een OS niet 2x hetzelfde IP-adres wil gebruiken...

Wat betreft het SSID: SSID is de naam van je draadloze netwerk. Zal vast wel in de gegevens van WLAN-kaart (op de laptop) of op de -router te vinden zijn.

Indien je niet weet waar je dat kan vinden: Google "<Merk> <Model> setup SSID".

Suc6!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik DHCP inschakel dan krijg ik een IP-adres van mijn ADSL router (hier zit ook een DHCP-server in, maar die zou eigenlijk uitgeschaled moeten zijn...). Dan is er dus toch verbinding (in ieder geval tijdens het opstarten). Er gaat iets mis, ik weet alleen nog niet precies wat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb maar 1,5 dag ervaring met de Dreambox en zijn uitgebreide mogelijkheden (moest zo'n ontvanger voor iemand installeren) maar heb wel een paar keer gelezen (volgens mij ook hier op dit forum) dat de Dreambox NIET overweg kan met 802.11g (54 Mbit). Dit wordt niet ondersteund.

Je zult terug moeten vallen op een 802.11b adapter.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank je wel, dan moet ik maar op zoek naar een 11b adapter of wachten tot er een nieuwe versie komt. Volgens mij moet 11g downwards compatible zijn met 11b, maar dat zal dan wel niet voor een dreambox gelden...

Iemand nog een 11b adapter liggen voor een schappelijk prijsje?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen