Ga naar inhoud


Hardware compatibiliteit met DM7020!


aLPHa_NRG

Aanbevolen berichten

Wie heeft goede ervaring met wireless (geen memory) usb sticks en welke hdd's werken goed met de DM7020 (niet de DM7000 want daar is al een lijstje van te vinden). Ik wil graag mijn dreambox wireless verbinden (dmv accesspoint) met internet. Kan dit? Zo ja is dit mogelijk met een wireless usb stick of moet ik daar iets anders op verzinnen? Mijn accesspoint staat boven en mijn dreambox staat in de kamer. Ik heb begrepen dat dit met bijvoorbeeld de hydra image wel kan aangezien daar wifi daarbij als plugin zit. Daarbij zou ik graag willen weten welke hdd's ik op mijn dreambox 7020 kan aansluiten en welke goed functioneren. Het schijnt te zijn dat niet alle hdd's goed werken.

DM7020, Gemini, 13 E, 19.2 E, 23.5 E, 28.5 E Visiosat Bisat

Link naar reactie
Delen op andere sites


Wat betreft de harddisk kan ik de Samsung 160 Gb aanbevelen. Deze drive schijnt stilste drive te zijn die in deze maat te koop is. Op de dm7000 schijnt deze drive af en toe problematisch te zijn bij opnames. Op de dm7020 gaan de opnames tot nog toe prima met deze drive. De draaisnelheid van dit ding is in tegenstelling tot de meeste moderne desktop drives 5400 rpm. Het geluid is naar mijn mening ruiserig van aard (geen gepiep dus). Als de beperkte grootte een bezwaar is en meer geluid niet lijkt mij een grotere Maxtor een goede keus. Kijk bijvoorbeeld hier voor meer antwoorden op je harddiskvraag.Neem even de tijd om te zoeken op dit Message Board. Je kunt hier vaak vinden wat je zoekt.

 

Met vriendelijke groet,

 

Tjeerd

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hierbij de specs van zowel de genoemde seagate als samsung schijf.

Seagate

http://www.seagate.com/docs/pdf/datasheet/disc/ds_ce.pdf

Samsung

http://product.samsung.com/cgi-bin/nabc/...=Specifications

Aantal Bels Idle Random R/WSeek

Seagate <2,5 2,8 (Seek)

Samsung 2,6 2,7 (Random R/W)

 

Aangezien het menselijk oor alleen stappen van 3Db kan waarnemen hoor je dus geen verschil in Db tussen beide schijven. Voor snelheden,powerconsumption, en temps zie links.

 

Mojo

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...