Ga naar inhoud

Internet via satelliet

ml2004

Aanbevolen berichten

Hoi,

Ik heb gisteren eens geprobeerd om met de nieuwe plugin van Mechatron de datakanalen van Astra te gebruiken om te Internetten via satelliet. Dat werkt dus prima.

Omdat ik (nog) niet wil inbellen voor een upstreamverbinding heb ik de Casblanca client gebruikt op mijn pc.

Het komt hierop neer dat je via de plugin de dreambox instelt op het ontvangen van de datastream van bijvoorbeeld sat@once. De client op de pc ontvangt die stream met alle sites erin die sat@once uitzend. Vergelijk het met teletekst.

De sites die worden ontvangen, worden lokaal op de pc gekopieerd en met de browser kan je ze bekijken.

Het principe is vrij eenvoudig.

Nu zat ik te denken, er is een client voor linux beschikbaar. Als we die op de NSLU zouden kunnen laten werken, dan hebben we een leuke functie erbij!

Wat vinden jullie?

Ml2004.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb toevallig casablanca draaien op mijn pc dit doe ik doordat ik mijn dreambox LNB uitgang doorlus naar mijn sat kaart in de pc.

dit werkt allemaal feilloos.

maar om op jou vraag terug te komen het kan ook anders ..

laat via de Dreambox de data naar je computer lopen.

ga met de webbrowser van je dreambox naar je map van je pc waar casablanca je html bestanden neer zet en dan kun je ze weer bekijken met je droomdoos.

Ps dit zelf heb ik zo nog niet toegepast, maar dat komt omdat ik de sites niet zo bijzonder vindt ..

mvg Lionman

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen