Ga naar inhoud

Cardinfo in gemini image

ehm44

Aanbevolen berichten

Weet iemand hoe ik in de gemini 1.07 image kan zien of de canal digitaal kaart een update gehad heeft. Ik gebruik meestal camxng als emu. In hydra kon ik het via de menus of telnet naar poort 14001 zien. Met gemini lukt me dit tot nog toe niet. Ik krijg alleen wat tekens op het scherm en telnet wordt weer gesloten (telnet naar 14000 om de users te zien werkt wel)

Ik heb ook card info center gedownload, maar krijg daarbij melding dat newcamd of mgcam geladen moet zijn. Nadat ik deze gestart heb (ik krijg ook gewoon beeld met newcamd) krijg ik nog steeds de melding dat cardserver niet gestart is en dat ik newcamd moet selecteren. Dit blijft hetzelfde als ik via telnet cardserver handmatig start. Ook het commando cardinfo.sh (heb ik toen ik de db enkele dagen had eens gebruikt, weet helaas niet meer met welke image) kent hij niet. Andere dan de genoemde opties ben ik nog niet tegengekomen, dus als iemand weet waarom genoemde opties niet werken of een andere manier weet om te controleren of de update ontvangen is dan hoor ik het graag.

Dreambox 800, Dreambox 7000S, Wavefrontier T90 met satconn 10/1 switch, LNB's op 28o, 23o, 19o, 16o, 13o, 9o, 7o, 5o, 1w

Link naar reactie
Delen op andere sites

zie nu in var/tmp het bestand sc_info0 staan. Mijn kaart is geupdate naar 31-05-2005, dus de update werkt; nu nog ff kijken wat dit bestandje aangemaakt heeft.

Dreambox 800, Dreambox 7000S, Wavefrontier T90 met satconn 10/1 switch, LNB's op 28o, 23o, 19o, 16o, 13o, 9o, 7o, 5o, 1w

Link naar reactie
Delen op andere sites

dank je, weet ik in ieder geval dat ik daar kan zien of de update ontvangen is en dat het door gemini zelf aangemaakt wordt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit bestandje wordt aangemaakt door CamX. Radegast en Gbox maken ook een dergelijk bestandje aan in /tmp

Newcamd en MgCamd (welke de newcamd cardserver gebruikt, doen het net even anders. deze kun je uitlezen met nc localhost poortnr.

Ik weet niet of Gemini het nc commando in busybox heeft opgenomen, maar dan krijg je vanzelf een foutmelding.

Ik heb trouwens nog een cardinfo plugin voor The_Hydra beta 4 gemaakt, met ondersteuning voor camx, radegast, gbox, newcamd en mgcamd.

Deze kan worden aangeroepen vanuit mycpanel en kan gebruik maken van de viewfunktie die door The_Hydra in Enigma is gebouwd.

Als er liefhebbers zijn, zal ik het wel horen.

Magic

The latest Pli in the box. Vu+ Duo,Dm7000, Triax+ Stab en Wavefrontier T55

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij deze de afgespekte versie

MyCpanel bevat de volgende zaken:

>kaartinfo

>What is mounted?

>Harddisk information

>Harddisk benchmark

>Make all in /var/bin executable

>Keyconverter

-------

>backup and restore tools

Gooi de inhoud van de zip in je box.

Nu even met chmod 755 * alles in /var/bin uitvoerbaar maken.

Magic

847834-magic.zip

The latest Pli in the box. Vu+ Duo,Dm7000, Triax+ Stab en Wavefrontier T55

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen