Gast Geplaatst: 11 april 2005 Geplaatst: 11 april 2005 Kan ik nog ergens aan een analoge receiver komen? Ik heb moeite om astra te vinden en had gehoort dat het makkelijker is met een analoge.
Bigfoot Geplaatst: 11 april 2005 Geplaatst: 11 april 2005 Met een digitale kan het ook prima, mits je eerst de astra kanalen met een settingslijst bijv. in je receiver hebt staan. Dan kun je vervolgens de signaalmeter van je receiver gebruiken. Wat en hoe heb je tot nu toe gedaan?
Gast Geplaatst: 12 april 2005 Geplaatst: 12 april 2005 Hoi alle zenders staan er al in, we zijn namelijk verhuisd en oude adres hebben we altijd gewoon gekeken. En bij signaalsterkte kom ik nooit verder dan 15%. Heb toen iemand laten komen maar hij vroeg toen 50 euro.
Gast Geplaatst: 13 april 2005 Geplaatst: 13 april 2005 Omdat de verkoper het tegen mij zei heb ik de schotel op 40 graden. Ik wil astra ontvangen. Klopt dit? Of moet hij anders?
Gast Geplaatst: 13 april 2005 Geplaatst: 13 april 2005 In NL is de hellingshoek 28° voor Astra 1 als je ten minste een offset schotel gebruikt! (de meesten hebben zo'n schotel). Even het gradenmetertje bekijken op de schotel en even fixeren (niet te vast). Dan om 12:00 even de schotel recht in de zon zetten. Met een correcte zenderlijst in de ontvanger zul je beeld zien. Als je beeld hebt kun je via de signaalmeter de schotel optimaal afregelen.
rudolfdebeer Geplaatst: 15 april 2005 Geplaatst: 15 april 2005 Ja, bij die bouwmarkten en palletsupers kom je ze nog tegen en een advertentietje in het huisaanhuisblaadje brengt je vast daar. In Duitsland worden ze nog volop verkocht. Een gewoon signaalmetertje van de elektronicazaak helpt ook goed. Dat verhaal van 12 uur met zon in het Zuiden zou ik maar even vergeten, een kompas, schietlood en gradenboog zijn beter. Dat signaalmetertje werkt gewoon het beste en je hoeft niks te zonnen in het Zuiden. Gewoon kijken in welke stan de meter het meeste uitslaat. En De astapositie officieel is die van Greenwich nul grade gemeten, niet van jouw geopositie die 5 a 6 graden verschilt. Rudolf Retired, when I get the Urge to Work, I lay Down until the Urge passes.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen