Ga naar inhoud


DM500 na zappen spontaan geen signaal meer


MauriceW

Aanbevolen berichten

Ik heb hier een DM500 die na wat zappen opeens geens signaal meer ontvangt van de LNB.

Signaal blijft tussen de 30 en 50% schommelen, wat voorheen 88% was.

 

Ik heb een visiosat met 3 LNB's maar mijn DM7000 werkt hier nog perfect op dus dat lijkt mij niet het probleem. toch op een schotel bij bij iemand anders geprobveerd maar daar ook geen signaal.

Daiseq ertussen uit gehaald, nog steeds geen signaal.

 

ter info:

Er staat gemini 1.04 op de box.

 

nadat ik had uitgesloten dat het niet de schotel was heb ik de settingslijst opnieuw geladen, geen resultaat.

 

Hierna heb ik de unit een factory default gegeven, nog steeds geen signaal.

 

Hierna heb ik met dreamup 2.41 serieel opnieuw gemini 1.04 geladen, nog steeds geen signaal.

 

Weet iemand wat dit kan zijn, of heeft iemand nog suggesties wat het kan zijn, ik heb namelijk geen idee meer wat ik nog kan doen.

 

Oja, de unit heeft 3 weken goed gewerkt.

 

Alvast bedankt voor de input,

Maurice.

The power of dreams...

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik denk niet dat dit het probleem, aangezien het 3 weken goed heeft gewerkt, en het gisteravond spontaan gebeurde tijdens tv kijken, en er niks of niemand in de buurt van de dreambox was, en ook op een andere schotel + kabel bij iemand anders doet hij het ook niet.

 

HELP!

The power of dreams...

Link naar reactie
Delen op andere sites

kheb hetzelfde gehad met een dm500. Bij het zoeken naar kanalen vindt hij er maar een paar en de rest van de transponders vind ie niks. De image die ik gebruik is PLI van 10-03. Daarna volledige kanalenlijst gedownload mbv software installatie en nu doet hij het op sommige transponders af en toe niet bijv. multivision. Misschien is er bij sommige dm500's hardwarematig iets mis in de tuner?

Link naar reactie
Delen op andere sites

en we zijn zeker niet de enige, zie hier uit een ander topic:

Het probleem zit waarschijnlijk in de twin LNB's in combinatie met de DM500.

 

Deze week heb ik ook getracht om mijn DB7000 en mijn DB500 aan te sluiten via een twin LNB (0.3dB), en hier het zelfde probleem.

De DM500 deed het niet (geen signaal), en liet ook de disecq motor niet draaien.

De DM7000 had hier geen probleem mee.

 

Soortgelijke problemen heb ik eerder ook al eens gehad met een Nokia 9800 in combinatie met een Grundig Twin LNB.

Destijds werd mij verteld dat de stroomopname van de twin LNB te groot zou zijn voor de Nokia9800.

 

Het lijkt er op dat de DM500 nog minder stroom kan leveren, daar deze niet alleen de motor niet laat draaien, maar ook geen signaal geeft.

Met de single LNB in de zelfde coaxleiding geen probleem.

The power of dreams...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...