Ga naar inhoud

Geluidskwaliteit PVR 5020

Gast btl_rob

Aanbevolen berichten

Ik heb wat problemen met de geluidskwaliteit van mijn echostar.

Zowel via TV (SCART) als via de versterker (RCA connectors) klinkt het geluid 'overstuurd'. Volume van tuner staat op Max. TV of Versterker staan normaal, niet te hard.

Ik heb het idee dat het niet bij alle zenders even slecht is.

Ook Radio538 vind ik niet helemaal strak klinken, dat klonk via mijn Puma helderder.

Zijn er meer mensen die dit ook hebben/ervaren??

Link naar reactie
Delen op andere sites

538 is altijd al een zender geweest waarbij het geluid overstuurd klinkt, en dat komt gewoon door radio 538 zelf omdat hun alles te hard insturen. Sommige ontvangers hebben hier minder last van maar het is gewoon een "fout" van radio 538

groeten,JBnl

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vind de geluidskwaliteit eigenlijk wel goed!

Het geluid is ook goed beoordeeld door AREA DVD en digitalfernsehen.de en die hebbe met apparatuur eraan gemeten dus dan zal dat wel in orde zijn neem ik aan.

Ik weet ook dat SBS6 een bagger geluid heeft en dat ligt ook puur aan de uitzending.

Gigablue Quad Plus 2x DVB-S2 2x DVB-C

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een van de zenders waar het me met name op viel was inderdaad SBS6, dus dat kan dan wel kloppen.

Heb van het weekend de koper aansluiting naar de versterker vervangen door glas. Dit scheelt best wel, Radio538 klint nu wel beter.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen