Kareltjevdh Geplaatst: 18 april 2005 Geplaatst: 18 april 2005 Ik heb hier een usb haardisk waarop ik allerlei mp3tjes heb staan. Normaal hang ik deze altijd aan mijn laptop met windows xp. Is het mogelijk om deze ook te mounten aan een dreambox 7000S zodat ik mijn mp3tjes via de dreambox af kan spelen en zo ja hoe moet ik dit voor elkaar krijgen ? ALvast bedankt, gr Karel
dAF2000 Geplaatst: 18 april 2005 Geplaatst: 18 april 2005 Je hebt 'em vast op NTFS geformateerd (omdat je 't over Windows XP hebt). Dan gaat 't niet lukken op de Dreambox. Je zult 'em in FAT moeten formateren als je 'em zowel op de Dreambox als de laptop wil laten werken. Dan komt deel 2...
Gast Geplaatst: 19 april 2005 Geplaatst: 19 april 2005 heee hallo jullie, het mounten zoals jij dat wilt doen moet wel lukken denk ik......want ik heb zelf xp en heb al mijn harde schijven gemount en die harde schijven zijn allemaal ntfs geformatteerd......en er staat een beschrijving hoe je moet mounten op sjerom
Gast Geplaatst: 19 april 2005 Geplaatst: 19 april 2005 Citaat: ik heb zelf xp en heb al mijn harde schijven gemount en die harde schijven zijn allemaal ntfs geformatteerd Ja, maar die heb je waarschijnlijk via het netwerk gemount, of niet? Karel wil zijn harddisk rechtstreeks via USB op de Dreambox mounten, en dat gaat zowel qua manier (commando's) als ondersteunde filesystemen toch net even anders... Karel, zorg inderdaad dat je harddisk fat32 geformatteerd is, en zoek naar hoe je een USB memorystick mount. Een USB harddisk zou zich namelijk ongeveer hetzelfde moeten gedragen. Enige verschil is dat een memorystick meestal voor de Dreambox met ext2/ext3 geformatteerd is. Greetz, Lion.
Barabas Geplaatst: 19 april 2005 Geplaatst: 19 april 2005 Citaat: Ik heb hier een usb haardisk waarop ik allerlei mp3tjes heb staan. Normaal hang ik deze altijd aan mijn laptop met windows xp. Is het mogelijk om deze ook te mounten aan een dreambox 7000S zodat ik mijn mp3tjes via de dreambox af kan spelen en zo ja hoe moet ik dit voor elkaar krijgen ? ALvast bedankt, gr Karel Je zou de (fat32 geformatteerde) disk ook aan een nslu2 kunnen hangen, dan kun je er vanaf het netwerk met de Dreambox EN je Windows XP doosje bij. Kijk eens hier voor meer info over de NSLU2 enz. Dat zeg ik... lezen!
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen