Ga naar inhoud


Cardreader in DM500s


bashoogeveen

Aanbevolen berichten

Aangezien de nederlandse zenders binnenkort niet meer in irdeto uitgezonden worden, moet ik noodgedwongen mijn dbox2 aan de kant zetten en opzoek naar een andere oplossing om toch te kunnen blijven kijken.

 

Ik beschik over een originele CD-smartcard (seca2). Graag zou ik deze in een DM500s willen gebruiken, maar het is me niet geheel duidelijk wat er met de ingebouwde cardreader te ontsleutelen is. De meningen schijnen hier nogal uiteen te lopen van alleen dreamcrypt tot vrijwel alles.

 

Is het zo dat m.b.v. het juiste image, de ingebouwde cardreader in een multicam/allcam veranderd en ik mijn CD-smartcard kan gebruiken?

 

Bedankt voor jullie hulp!

Link naar reactie
Delen op andere sites


yup, alleen de originele firmware(s) decodeerd dreamcryptkaarten in je sc-reader.

even naar een ander image flashen, de juiste emu selecteren (na isntallatie) bijv. newcamd, camx, radegast, etc. en je zou beeld "kunnen" hebben.

als dit niet in 1x gaat moet je de config aanpassen. de comfig voor newcamd vind je hier

 

 

 

merDe

deze ruimte is te huur
Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
moet ik noodgedwongen mijn dbox2 aan de kant zetten en opzoek naar een andere oplossing om toch te kunnen blijven kijken.


Je kan in je dbox een andere cardreader inbouwen, of je hangt een losse cardreader aan de compoort. Dan kun je ook gebruiken maken van je originele kaart.

Of de DM500 als server instellen, dan kun je de dbox op de slaapkamer neerzetten b.v.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kunt op je dbox2 natuurlijk ook een image flashen (NAIS2000) dat bijvoorbeeld newcamd ondersteund, dan kun je net zoals met je DB500 toch gewoon je kaart in de dbox2 gebruiken!

Je moet dan ook wel hiervoor even de settings wijzigen voor NEWCAMD zoals in dit topic beschreven zodat ook de dbox2 de originele seca2 kaart kan aansturen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...