Ga naar inhoud

Nokia Firmware CI 1.01

Jesse, Elvis-fan

Aanbevolen berichten

Beste allen,

Kan iemand mij vertellen of ergens op 't winderige Internet de Nokia-firmware CI 1.01 nog te verkrijgen is ? Heb namelijk al diverse malen geprobeerd de versie's CI 2.5, CI 2.6 en CI 3.1 in mijn Mediamaster te krijgen, maar telkens wanneer de upload toe is aan de 23e (en laatste) keer dat de blauwe balk in het Serial Download-programma moet vollopen, verschijnt er een foutmelding. DVB2000 versie's gaan echter vlekkeloos. Ik vermoed omdat deze files korter zijn (geloof dat de blauwe balk in Serial Download hierbij slechts 8 keer hoeft vol te lopen). Ook de 'Dreamware 5.5'-firmware heb ik al geprobeerd te uploaden in mijn Nokia 9500. Echter hierbij het zelfde probleem: Wanneer Serial Download aan de 15e (en laatste) keer toe is dat de blauwe balk op 't scherm moet vollopen verschijnt er een foutmelding op het scherm.

Nu wil ik 'ns proberen of mijn Nokia 9600 S ook problemen heeft met CI 1.01, echter deze firmware wordt alleen aangeboden op stophier.nl. Echter is de op laatst genoemde pagina gebruikte link onjuist.

Reacties graag via PM.

Groeten,

Jesse

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Dutchmen,

Bedankt voor je file. Wonder boven wonder is deze file wel zonder problemen te uploaden naar m'n Mediamaster 9600 m.b.v. Serial Download. 't valt mij wederom op dat deze file (net zoals de DVB2000-files) kleineer van formaat is, dan de files die ik niet met Serial Download in m'n ontvanger krijg: CI 2.5, CI 2.6 en CI 3.1. Misschien dat 't hier toch iets mee te maken heeft. Voor mijn dagelijkse activiteiten gebruik ik namelijk een laptop met daarin 512 MB DDR-ram, maar aangezien deze geen COM-poort heeft gebruik ik bij 't veranderen van de firmware in m'n ontvanger m'n oude desktop-PC: Pentium I 90 Mhz, 16 MB ram. Da's min of meer een PC uit 't stenen tijdperk. Misschien dat die te weinig geheugen heeft om de eerder genoemde files te uploaden. Of denkt iemand hier op 't forum dat 't met deze desktop-PC wel zou moeten lukken, en dat ik iets fout doe (ben ook nog maar een beginner in de sat-wereld) ?

De foutmelding die het Serial Download-programma telkens weergeeft is:

EDiv by zero in module serial download.exe

at FFFCC1C6 Division by zero

Groeten,

Jesse

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen