Ga naar inhoud


[DBOX-II] Movieplayer / VLC voor Neutrino image instellen


skipdaflip

Aanbevolen berichten

Ik heb al verschillende forums bekeken, maar kon m'n probleem niet achterhalen.

Ik heb op mijn pc (winxp) VLC geinstalleerd. Op deze pc staan ook juiste codecs, want de film is wel lokaal via VLC te bekijken. Om de server zo in te stellen en beeld te kunnen krijgen moet je in je VLC onder input je eigen IP gegevens opgeven enz. Daarna op je Dbox (Movieplayer) de ip gegevens opgeven van je server (winxp) en de drive letter van je dvd speler enz. Nu kan ik via de movieplayer een film bekijken (via http streaming), maar heb ik steeds geen geluid. Kan iemand me uitleggen hoe en waar ik dit kan oplossen/instellen?

 

Greetz,

Skipdaflip

Link naar reactie
Delen op andere sites


Welke versie van VLC gebruik je? Ik heb beeld en geluid op VLC v.0.7.2. Ben er alleen nog niet achter hoe ik mijn DVD kan laten afspelen, misschien dat jij me dat kan uitleggen. AVI, DIVX, MPEG gaat goed.

 

Greetz Nobody2050

Greetz Nobody2050
===================================================
VU+ Duo2, ZGemma Star H2H, Ferguson Ariva 102Mini.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik gebruik de laatste versie van VLC die van videolan af te halen is. De dvd afspelen is daarmee niet zo moeilijk en zou hetzelfde moeten zijn als met het afspelen van je svcd/vcd. Je moet op je neutrino dbox wel de juiste dvd drive opgeven (of desnoods je deamon dir) die je op je pc gebruikt. Dus als op je pc e: gebruikt voor je dvdspeler (of deamon), dan moet je dit ook aangeven op je dbox. Ook even opgeven via welke poort je wilt communiceren.

 

Daarnaast moet je VLC client op je computer hebben staan. Dan is het opzich niet zo moeilijk meer. Je opent vlc met de volgende waarde erachter:

vlc --extraintf=http

 

Daarna moet je nog wel bij instellingen --> input de volgende instellingen opgeven: De serverpoort, je DVD / VCD en Audio apparaat opgeven. (Dit is dus de drive die je ook hebt opgegeven op je dbox. Bij DVD word dit dus je dvddrive of je deamon drive letter.

 

Dit was naar mijn weten eigenlijk alles. En daarna werkte het ook. Alleen heb ik bij het afspelen van mijn DVD via Http geen geluid. Dit moet dus nog ergens aan liggen. Ik heb al verschillende codecs geprobeerd, maar blijkt het nog niet mee te sturen. Beeld ziet er goed uit, maar is niet leuk zonder sound!!! :P

 

Kan iemand mij hier nog mee helpen? Ik zal nog wel even proberen dit voor elkaar te krijgen met een oudere versie van VLC.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...