Ga naar inhoud


Sony STR-DE 315 (versterker) in beveiligingsmode


rvs4all

Aanbevolen berichten

Hoi,

 

Mijn huisgenoot heeft een Sony STR-DE 315 Pro Logic Receiver. De (tulp)ingangen hadden last van losse contacten, vandaar dat ik ze opnieuw vastgesoldeerd had. Nu heeft hij het apparaat zelf open en dichtgemaakt. Toen alles weer aangesloten was, kwamen er willekeurige "tikken" uit de luidsprekers, maar het ingangssignaal werd wel gewoon versterkt. Nadat ik het apparaat open had gemaakt, zag ik geen vreemde dingen. Alles leek goed aangesloten. Ik heb de printplaten nogmaals gecontroleerd op losse contacten. Ook de voeding gaf de juiste spanningen. Apparaat weer aangesloten en nu komt er een (waarsch. 50Hz) brom door de luidsprekers. Ingangssignaal wordt niet meer versterkt. Nu is het zo dat de ene keer dat het apparaat ingeschakeld wordt er een brom uit de luidsprekers komt en de andere keer niet en in het laatste geval staat er "PROTECTION" in het display. In het eerste geval schakelt er een relais, vlakbij de luidsprekeruitgangen en de keer dat er "PROTECTION" staat niet.

 

Ik heb helaas geen schema van het apparaat en ook niet de beschikking over een oscilloscoop, maar wel een multimeter.

 

Iemand enig idee hoe dit op te lossen is? Voor die tijd heeft het apparaat goed gespeeld...

 

Alvast bedankt voor de reacties!

 

Rob.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Die had ik inderdaad niet gecontroleerd. Dat hielp zeker! Nu speelt het apparaat weer, alleen na zo'n 15 minuten, schakelt-ie uit zichzelf in en uit (relais klikken een paar keer achter elkaar). Maar daar ga ik morgen wel even naar kijken.

 

In ieder geval bedankt voor de snelle reactie (ook namens huisgenoot!)

 

Rob.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...