Gast Geplaatst: 10 mei 2005 Geplaatst: 10 mei 2005 Hallo is dit waar. ik heb net in een ander devolper gedeelte gelezen dat dus gbox niet loopt omdat Ghost wat veranderd heeft en nu schijnt er dus een patch te zijn wie weet daar meer van want zo kom ik dus geen steek verder. LEES ONDER is wel duits. ------------------------------------------------------------------------------ Ich erklär mal wieso es zu dem gbox "Fehler" kommt: Also, die gbox merkt durch die pmt.tmp, dass sich der aktuelle Kanal geändert hat und liest daraufhin aus dieser Datei paar Informationen zum dekodieren aus (caid usw). Aber durch ghosts änderungen an den /lib/dvb Sachen, kommt jetzt für jede PAT ne eigene PMT rüber und wird mit dem alten Patch neu geschrieben, diesmal mit weniger informationen (kann man schön an der Grösse sehen), die Gbox denkt sich, oh Kanalwechsel, ließt die neue pmt.tmp ein, aber hat darin nicht genügend infos zum dekodieren. Resultat: Das Bild steht. Kann leider den neuen Patch hier nicht posten, aber ihr könnt ja mal Ghost danach fragen . ------------------------------------------------------------------------------ wie heeft em en wil em delen. doppie
view Geplaatst: 10 mei 2005 Geplaatst: 10 mei 2005 Hallo Doppie, de pmt.tmp die ik gebruik werkt met de huidige Gbox (of loop ik alweer achter?) Mocht deze "verouderd" zijn en kan het op een andere manier zie ik het wel in deze topic. De wijzigingen zitten in ci.cpp Citaat: int PMT::data(__u8 *data) { FILE *fout; fout=fopen("/var/tmp/pmt.tmp","wb"); fwrite(data, ((data[1]&0xf)<< 8) + data[2] +3, 1, fout); fclose (fout); Groeten,
Gast Geplaatst: 10 mei 2005 Geplaatst: 10 mei 2005 Citaat: Hallo Doppie,de pmt.tmp die ik gebruik werkt met de huidige Gbox (of loop ik alweer achter?)Mocht deze "verouderd" zijn en kan het op een andere manier zie ik het wel in deze topic.De wijzigingen zitten in ci.cpp Citaat: int PMT::data(__u8 *data){FILE *fout;fout=fopen("/var/tmp/pmt.tmp","wb");fwrite(data, ((data[1]&0xf)<< 8) + data[2] +3, 1, fout);fclose (fout); Hoi view,ik gebruikte deze altijd moet je wel een .pmt in de dir /var/ect/ zettenheeft altijd gewerkt todat volgens ZgoRe het verhaaltje boven vertelde dat duitse stukkie en inderdaad het werkte altijd tot de laaste updateen nu schijnt er dus een andere patch te zijn zo dat het wel werktmaar hij zecht dat ie em niet open baar mag maken.dus afwachten wie em heeft of laat lekken.dit is mijn pmt.tmp Code: int PMT::data(__u8 *data) { FILE *pmtchk=fopen("/var/etc/.pmt","r"); if (pmtchk) { fclose(pmtchk); int ia,ii,pmtlen; FILE *fout; pmtlen=((data[1]&0xf)<<8)+data[2]+3; fout=fopen("/tmp/pmt.tmp","wt"); for (ia=0;ia<pmtlen;ia++) ii=putc(data[ia],fout); fclose(fout); is stukje uit mijn si.diff zit meer indoppie
view Geplaatst: 10 mei 2005 Geplaatst: 10 mei 2005 Hallo Doppie, ik zie inderdaad dat we net iets anders werken. Maar komen toch tot hetzelfde resultaat. Ik zal eens navraag doen bij de duitste sat-vrienden wat er precies veranderd moet worden. Groeten,
Ronaldd Geplaatst: 11 mei 2005 Geplaatst: 11 mei 2005 De pmt patch moet nu in cahandler.cpp. De patch in bijlage zou de pmt.tmp file weer moeten aanmaken. Ik heb hem zelf nog niet getest. cd ????/enigma/lib/dvb patch -p0 </tmp/pmt.diff Ronald 875691-pmt.diff.zip My DM(800|7025) is Ronaldd powered
Gast Geplaatst: 11 mei 2005 Geplaatst: 11 mei 2005 Hoi ronaldd, Bedankt voor de patch ik heb em beeje aangepast voor oemake dat ie em gelijk mee compileert en alles werkt weer voortreffelijk, gbox loopt weer lekker door bedankt. doppie
view Geplaatst: 11 mei 2005 Geplaatst: 11 mei 2005 Hallo Ronald, ook van mijn zijde weer een dikke merci. Ik ga het proberen Groeten,
Gast Geplaatst: 11 mei 2005 Geplaatst: 11 mei 2005 hmmm ik heb nu andere pmt.tmp diff voor cahandeler.cpp maar krijg telkens deze fout en kom niet verder, wat is hier aan te doen om verder te komen??? Citaat: from cahandler.cpp:1: /home/dreambox-nl/doppie/build/tmp/staging/powerpc-linux/lib/sigc++-1.2/include/sigcconfig.h:89:1: warning: this is the location of the previous definition cahandler.cpp: In member function `void CAService::sendCAPMT(PMT*)': cahandler.cpp:67: error: `data' undeclared (first use this function) cahandler.cpp:67: error: (Each undeclared identifier is reported only once for each function it appears in.) make[4]: *** [cahandler.o] Error 1 make[4]: Leaving directory `/home/dreambox-nl/doppie/build/tmp/work/enigma-rdoppie-20050508-r0/enigma/lib/dvb' make[3]: *** [all-recursive] Error 1 make[3]: Leaving directory `/home/dreambox-nl/doppie/build/tmp/work/enigma-rdoppie-20050508-r0/enigma/lib/dvb' make[2]: *** [all-recursive] Error 1 make[2]: Leaving directory `/home/dreambox-nl/doppie/build/tmp/work/enigma-rdoppie-20050508-r0/enigma/lib' make[1]: *** [all-recursive] Error 1 make[1]: Leaving directory `/home/dreambox-nl/doppie/build/tmp/work/enigma-rdoppie-20050508-r0/enigma' make: *** [all] Error 2 + die 'oemake failed' + oefatal 'oemake failed' + echo FATAL: 'oemake failed' FATAL: oemake failed + exit 1 wat moet ik veranderen om dat weg te krijgen????? de diff zit in de bijlage doppie 876451-oe_cahandler.cpp.diff.zip
Gast Geplaatst: 12 mei 2005 Geplaatst: 12 mei 2005 Zo ik heb het voor elkaar de patch werkt heb regeltje toegevoegd uit new patch van ronaldd en werkt dit was de boosdoender __u8 *data = pmt->getRAW(); diff zit in bijlage doppie 877136-cahandler.cpp.zip
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen