Ga naar inhoud


windows xp en windows milenium op één computer


teofiles

Aanbevolen berichten

Hallo, ik heb laatst de nieuwere xp prof servpack2 geinstaleerd, maar nu werkt mijn

cas interfaceI niet goed meer daarom wil ik windows milenium instaleren op de andere schijf om zo te kunnen switchen maar ik heb geen idee hoe dat moet en of het mogelijk is, graag hoor ik dat van de experts.

 

een vriendelijke groet, Teofiles

Dreambox 800HD/ dreambox 800SE- V-BOX II Positioner Schotel Channelmaster 1.20m draaibaar

Link naar reactie
Delen op andere sites


dan had je eerst Windows ME moeten installeren en dan Windows XP (wil je een MS multiboot maken), nu zou je met software van derden aan de slag moeten, weet niet of je XP installatie dat slikt (nooit geprobeerd).

 

kan je de software voor die cas1 niet in de compabiliteitsmodus draaien van bijv. Windows98.

ik heb hier bijv. ook een cas1 waarvan ik de software prima kan opstarten, heb echter geen module die ik ermee kan proggen dus kan het niet testen voor je smirk

 

 

merDe

deze ruimte is te huur
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo, Ik heb milenium op mijn tweede schijf (slave) kunnen zetten maar dan via de bios primary disk uitgeschakeld en slave geformateerd naar fat32 en toen milenium geinstaleerd, ik moet alleen via de bios switchen.

wat jij zij over het programma in de compabiliteitsmodus van win 98 te zetten heb ik ook geprobeerd het programma start wel op, maar als je gaat wissen of schrijven gaat het fout, het is me nu wel gelukt met milenium.

Alleen zit ik met een klein probleem en dat is de grafische kaart NVIDIA Geforce2 MX MX400 hij wil alleen werken met 640 bij 480 pixels ik kan dat niet veranderen.

groeten, Teofiles

Dreambox 800HD/ dreambox 800SE- V-BOX II Positioner Schotel Channelmaster 1.20m draaibaar

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:

dan had je eerst Windows ME moeten installeren en dan Windows XP (wil je een MS multiboot maken), nu zou je met software van derden aan de slag moeten, weet niet of je XP installatie dat slikt (nooit geprobeerd).

 

Hoe doe je dat een multi boot maken?

Ik heb bij mijn dochter xp er bij op gezet, op een partitie die de bestaande 98 niet ziet.

Ik kon tussen de drives kiezen met boot magic, maar na instalatie van xp is die de regie kwijt.

Nu kan ik niet meer bij 98, wat wel nodig is om bootmacic weer te activeren.

Op xp instaleren gaat niet, bootmagic is slim, die ziet wel dat het al op de 98 partitie staat en op 2 drives instaleren mag niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

daar is aparte software voor (google -> multiboot)

een 2e schijf nemen voor install is ook een optie en deze dan aan of uit zetten in de bios.

 

zo heb ik ooit win98se naast xp geïnstalleerd voor nokia downloader ... omslachtig, maar werkt wel.

 

 

merDe

deze ruimte is te huur
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja zo heb ik dat gedaan mijn primary schijf uitgeschakeld in de bios en de slave geinstaleerd met windows milenium alleen mijn grafische kaart werkt niet lekker wel de juiste drivers geinstaleerd maar krijg hem niet in 800x600 is bij mij niet te veranderen staat bij mijn op 640x480 pixels ik heb een nvidia geforce2 mx mx 400

 

groeten Teofiles

Dreambox 800HD/ dreambox 800SE- V-BOX II Positioner Schotel Channelmaster 1.20m draaibaar

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...