Ga naar inhoud


Duur van een opname


Ivanhoe

Aanbevolen berichten

Hallo,

Ik heb een probleem dat sommigen wellicht ook zullen gehad hebben en hopelijk opgelost. Een zoekopdracht in alle forums leverde mij evenwel niets op. Vandaar...

Wanneer ik een opname maak van bv. 3 uur (vandaag een opera van Händel opgenomen), dan geeft die een .mpg bestand dat zich bij het afspelen afficheert met een duur van 46 minuten. Bij het verplaatsen van de schuiver blijkt wel alles er op te staan maar de timing klopt aan geen kanten.

Wat kan de oorzaak zijn ? Ik werk met een vrij recente pentium 4 onder XP Home en de satellietontvanger is een Skystar 2 kaart. De gebruikte soft is ProgDVB met enkele plugins. Op mijn computer is een officiële codec geïnstalleerd van Moonlight Elecard plus het afspeelprogramma versie 2.1

Gevolg van de verkeerde timing is dat het onmogelijk is om bij te knippen (reden waarom ik mij destijds de officiële elecard heb aangeschaft).

Ik had destijds een zelfde probleem met mijn Nokia 9600 met DVB2000 en opnamen via SCSI.

Ligt het aan een verkeerd geïnstalleerde codec of kent iemand van u de ware reden dat het misloopt.

Dank bij voorbaat.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Heb je gekeken of alles er echt opstaat?

Ik had een dergelijk probleem laatst ook met opnames, maar daar waren hele delen uitgevallen. Dit ontdekte ik ook pas later toen ik een deel van het programma zocht dat gewoon niet opgenomen was. Dit was ook met progDVB. Ik heb toen de opname overgedaan met DVBdream, en daarmee geen probleem.

Het blijkt dus dat de opname gewoon een poosje gestop was. Het begin en eind waren wel goed. Het was aan de groote van de opgenomen file ook wel te zien dat het geen twee uur opname was.

 

Albert_H.

Nextwave Plus 2500SUC met Canaal Digitaal kaart en penta 1.09, PCTVsat, Skystar 2, Skystar 1 CI, Technotrend V 1.3, DEC3000, 80cm schotel met twin LNB draaibaar op een SM3D12.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn opname is 5.155.892 kB groot, dus ongeveer 5 Gigabyte, wat volgens mij wel overeenstemt met ongeveer 3 uur en niet met 45 minuten...

Voor zover ik kan nagaan staat alles er wel op mét de klank erbij (gelukkig, want wel essentieel voor opera).

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

probeer eens een software DVD speler te installeren? Of check de file eerst eens met Gspot en kijk welke info die geeft?

Ik denk dat het aan de gebruikte codec ligt en de niet dvd conforme mpeg file die een dvb opname is. Veel zenders zenden een veel te hoge bitrate info mee die niet klopt met de werkelijke bitrate. Wanneer je afspeelprogramma die foute header info gebruikt krijg je fout aanwijzing zoals jij omschrijft.

Echostar LT8700, Topfield 5000PVR en Dreambox 800HD via multiswitch op een draaibare Echostar 120cm en vaste Visiosat tri-sat schotel met Invacom en Smart LNBs

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat ik de "dader" gevonden heb. het betreft een codec of filter van Elecard namelijk het bestand mpeg2dmx.ax in de directory C:\program files\common files\elecard

Bij de Moonlight Elecard mét licentie zit er een "Components Manager" bij waarmee je gemakkelijk een aantal filters kunt registreren of un-registreren.

Men zou het ook kunnen doen met regsvr32 /u

Wanneer ik de mpeg2dmx.ax uitschakel dan krijg ik, ook in de Elecard player zowel als in Windows Media Player en bij de Nero player een correcte aanduiding van de duur van mijn file: 3 uur 9 minuten 34 seconden 0 tienden. Maar dan kan ik de trim-functie van Elecard niet meer gebruiken.

Als ik de filter opnieuw registreer dan wordt dit 0 uur 46 minuten 55 seconden 8 tienden en dan werkt de trim-functie opnieuw.

De versie van het mpeg2dmx.ax bestand is 2.084.30429 en ik veronderstel dat het een speciale versie is van Elecard zelf en dat daarin ook de trim-functie opgenomen is.

Ik heb nu een boodschap gezet op het eigen bulletin board van Elecard (www.elecard.ru/forum) en hoop dat ik daar een oplossing zal vinden.

N.B.: het installeren van nieuwe codecs uit een codec pack BCM1042 leverde geen oplossing.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb antwoord gekregen van Moonlight Elecard en zij laten weten dat het probleem slechts bestaat wanneer een opname geen PTS'en heeft (presentational time stamps). In dat geval moet de demuxer de bit rates gebruiken om de duur van een opname vast te stellen en die bit rate staat dikwijls verkeerd in de header van de file.

De oplossing is dus de bitrate met DVBPatcher van 15 Mbit naar 3.5 Mbit brengen en dan is alles weer normaal !

Opgelost, dus.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...