Ga naar inhoud


Slechte ontvangst


j.w.w.

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

Sinds een paar dagen heb ik slechte ontvangst boven de 12515 (blokkerig beeld)

Het is net alsof er een wolkbreuk is of dat je schotel verkeerd gericht staat. Aangezien dit niet het geval is vraag ik me af wat het dan wel kan zijn.

Ik heb al een lnb gewisseld, schotel opnieuw uitgericht en kabels gecontroleerd maar niets helpt. Misschien toeval maar het is sinds de nieuwe codering, dit staat hier toch los van?! of zijn er meer mensen met problemen?

Als er geen oplossing is dan zal het misschien aan mijn kaart liggen (dvb-s kaart) maar dat vermoed ik ook niet. Ik heb een cs plugin maar dit kan het niet zijn alle andere kanalen beneden de aangegeven freq. zijn ok.

 

Wie weet raad?

 

Alvast bedankt j.w.wassenaar

Link naar reactie
Delen op andere sites


Citaat:
...slechte ontvangst boven de 12515...

meest logische in geval dat je hoge frequenties mist is slechte bekabeling. Dit kan de coax zelf zijn, slecht gemonteerde connectoren of een inline switch/versterker o.i.d. dat frequenties dempt. Indien mogelijk eens met een zo kort mogelijk stukje coax proberen. Als dat werkt de coax vervangen door goede kwaliteit (specifiek voor sat ontvangst) kabel.

Echostar LT8700, Topfield 5000PVR en Dreambox 800HD via multiswitch op een draaibare Echostar 120cm en vaste Visiosat tri-sat schotel met Invacom en Smart LNBs

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...