Ga naar inhoud


Wat is een clone crd?


Gast

Aanbevolen berichten

In de kaartproblemen rubriek tipt iemand dit aan i.v.m. "onze" Italiaanse site. Ik weet het dus ook niet en dit lijkt me het forum om meer wetenden om wat uitleg te vragen.<BR>Heb ik het goed als ik zeg: een clone crd maakt van je kaart een clone van de kaart waar hij, de crd file dus, voor gemaakt is, of zit ik er totaal naast. En, zijn clone crd's gevaarlijk als je je kaart later voor een ander doeleind (andere zenders) wilt gaan gebruiken ? Bedankt voor je reacties.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Zoals je zelf aan aanhaalde kan je met een clone crd een clone maken van een officiele kaart voor de provider waarvan de clonecrd is. De clone crd veranderd in vele gevallen de prov id en de landenkenning van de kaart. Dat is in principe ongevaarlijk voor je kaart, je kan er daarna alles weer mee doen. Alleen als je de kaart bijv. voor een officieel abo gebruikt voor welke provider dan ook heb je het probleem dat de prov id is veranderd en dat de provider niet meer kan "praten" met je kaart. Dat zou je eventueel weer kunnen rechtzetten door de plainmasterkey van je kaart terug te vinden in diverse databases of via de boarden.<P>Satwatcher<BR>

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...