Ga naar inhoud

[DBOX-II] Geen netwerk verbinding DBOX

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Helaas, ik kan me voorstellen dat sommige mensen hier moe van worden... maar toch weer een vraag van een leek. Ik ben er al avonden mee bezig maar het wil me maar niet lukken.

Ik heb mijn Dbox rechtstreeks met kabel (Cross) aangesloten op mijn PC. Ik krijg zelfs een ping maar ik krijg verder geen contact met de Dbox. Wie kan en wil me helpen. Ik doe vast iets fout.

De gegevens:

WinXP

Netwerkkaart: VIA Rhine III Fast Ethernet Adapter

IP adres @home: 82.75.38.73

Instellingen Dbox:

IP: 192.168.123.5

Netmask: 255.255.255.0

Nameserver: 192.168.1.1

Gateway: 192.168.1.1

Port 80

DHCP uit

Netwerk aan.

Ik heb ook een draadloze router waar ik de Dbox op aan kan sluiten maar ik dacht dat het in eerste instantie makkelijker was om via een rechtstreekse kabel de Dbox aan te sluiten.

Alvast bedankt voor de hulp.

Grtz

Geplaatst:

IP adres @home: 82.75.38.73

Instellingen Dbox:

IP: 82.75.38.74

Netmask: 255.255.255.0

Nameserver: 192.168.1.1

Gateway: 192.168.1.1

Je moet even Command Prompt en dan even intypen:

ipconfig -all en daarna op enter

Dan zie je alle gegeven zoals gateway.

Als jouw PC ip adres bvb 10.0.0.1 is dan ip kiezen voor de dbox2 10.0.0.2

Netmask Nameserver Gateway altijd hetzelfe zoals er in het command prompt venster staat.

Geld maakt niet gelukkig maar geluk is onbetaalbaar

Geplaatst:

Bedankt voor je hulp... maar na weer verschillende uurtjes verder te zijn wil het me nog steeds niet lukken. Kan het er misschien aan liggen dat ik er een draadloze router achter mijn computer heb zitten?

Ik heb de ping en de ipconfig -all als plaatje bijgevoegd, misschien is dit makkelijker.

De Dbox zit op de lanverbinding 3 ethernet onderaan het plaatje

Alvast bedankt

Grtz

post-22422-1318258263,7109_thumb.png

Geplaatst:

Je zal een vast IP adres aan je PC moeten toewijzen en daarna weer een ipconfig moeten uitvoeren

Geplaatst:

Ik heb het ip adres en alle andere gegevens overgenomen van mijn router en ingevuld. Zie bijlage

Grtz

post-22422-1318258263,7598_thumb.jpg

Geplaatst:

??? nee dus niet gedaan, je moet een netwerk maken b.v.b. ndus "setup a new home network or small business network" daarna zie je een ip adres bovenaan staan en een gateway, dus niet die van je router..

Je gebruikt immers een cross kabel rechtstreeks..

Geplaatst:

Helaas volgens mij. Kijk maar even. Mijn Bluetooth adapter wordt dan ook nog uitgeschakeld. Is er iemand die in de buurt woont van Enschede of in Overijssel?

Ik trek de kabel er wel uit en laat het wel even rusten.

Grtz

post-22422-1318258263,8023_thumb.png

• 4 weken later...
Geplaatst:

Ik kan het natuurlijk niet laten. Na enige tijd effe de boel te hebben laten rusten probeer ik het weer. Nieuwe kabel gekocht... maar: wel een verbinding maar ik kan nog niet in de Dbox komen. Wat doe ik fout. De Dbox is aangesloten op de Lan verbinding 3 volgens het plaatje (ipconfig /all) Can somebody help me?

Zie bijlage

Grtz

post-22422-1318258263,8401_thumb.jpg

Geplaatst:

Citaat:
t... maar: wel een verbinding maar ik kan nog niet in de Dbox komen
Hoe weet je dat nu??? als je niet in de box kan komen heb je dus GEEN verbinding.

Je gaat het volgende doen:

Setup in de Dbox en Expert setup Comunication>

Vul in:

IP: 192.168.123.106

Subnet: 255.255.255.0

Nameserver: 192.168.123.245

Gateway 192.168.123.245

Daarna save

Je gaat nu naar een ftp software en je vult in nieuwe verbinding:

Naam Dbox2

address: 192.168.123.106 (IP nummer van je Dbox2)

Login: root

Passw: dbox2

Save en connect.

Klaar!

Geplaatst:

Ik ben wel "verbonden" met de Dbox maar ik kan er niet in komen. Dit klinkt gek mar het is wel zo. De Lan verbinding is er wel.

Ik heb alles gedaan en ingevuld zoals je het aangegeven hebt... maar het wil nog niet lukken

Zie bijlage

Bedankt voor je geduld

Grtz

post-22422-1318258263,8813_thumb.jpg

Geplaatst:

Als je nu eens laat weten hoe je weet dat de Dbox wel verbonden is?

Dan komen we wel verder...

Geplaatst:

Ik gebruik een vaste kabel (cross over) van PC naar Dbox. Ik denk dat ik verbinding heb met de Dbox omdat als ik de kabel verbind met de dbox en de computer er een verbinding is. Er staat eerst een rood kruisje en als ik de Dbox aansluit dan maakt hij verbinding. Hij vertuurd dan alleen maar pakketten maar ontvangt ze niet. De tijd van verbinding begint dan ook te lopen. Ik gebruik XP. Snelheid 10,0 Mbps. Als ik dan DCC (2.4) opstart of ftp dan kan hij geen verbinding maken met de Dbox. Dreambox login failed. Telnet connected en dan Telnet disconnected. Firewall uitgeschakeld.

Grtz

Geplaatst:

Mocht de verbinding goed zijn en de DNS-Gateway dan kan je in DCC zoeken voor het ip van de box.

Geplaatst:

DCC geeft 2 IP adressen aan: 192.168.123.106 Ping: 0 TTL 128. En 192.168.123.254 Ping: 1 TTL: 64. Ik heb als gateway en nameserver op de computer en op de box ingesteld: 192.168.123.254

Wachtwoord en inlogprobleem misschien?

Grtz

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen