Ga naar inhoud


opstart probleem windows 2000


Satfreaked

Aanbevolen berichten

Aan de knipperende opdrachtprompt typ je:

cd %SystemRoot%

en dan hernoem je de bewuste Dll zoals aangegeven:

ren shdocvw.dll shdocvw.old

typ 'exit' en herstart de computer.

als ik dit doe krijg ik de volgende melding.

 

kan het opgegeven bestand niet vinden.

 

?????

 

en onder winnt zie ik ook geen Shdocvw.dll staan..

 

het zal wel weer aan mij liggen..

 

maar wil iemand nog een poging wagen....

Satfreaked.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Citaat:
big john bij jouw optie om een user aan te maken.

krijg ik gewoon weer een C:\ knipperend, nadat ik control userpasswords2 in heb getypt.

?????

Doe eens Ctrl+Alt+Del -->bestand-->nieuwe taak-->en typ dan
control userpasswords2 -->en klik op 'OK' ..wat doe die dan?
Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je systeem vrij is van virussen...en je draait windows2000 professional zou je kunnen opstarten vanaf cdrom.Dan kan je kiezen om de huidige installatie van win2000 te repareren, moet je de herstelconsole optie nemen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

die heb ik dus juist niet en xp erop zetten word denk ik ook niet veel goeds, is niet een hele snelle laptop...

andere optie? met behoud van deze versie met alles wat erop staat op de C:\ buiten de orginele cd ergens op de kop te tikken.

 

suggesties..

Satfreaked.

Link naar reactie
Delen op andere sites

stap verder in mijn proces.

nadat ik in taakbeheer direct system 32 had getypt starte alles ineens op, mijn bureaublad, messenger etc.

maar krijg ook een foutmelding maar alles blijft wel werken maar zonder netwerk krijg geen verbinding met db, en of router.

 

foutmelding betreft :

 

/idlist,:0:800,c\winnt\system32 of onderdelen ervan niet vinden.

 

als ik opnieuw opstart laat hij niet meteen mijn bureaublad zien, moet ik weer via taakbeheer doen en dan staat hij daar nog standaart in het windowtje.

 

iemand bekend met dit....

Satfreaked.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

volgens mij staat het antwoord wel degelijk op de site van ms, alleen wat je vervolgens moet doen denk ik is een nieuwe shdocvw.dll van je cd-rom kopiëren naar je c:\winnt\system32\ en dat doe je door eerst je bestand in system32 te hernoemen, dit zou je kunnen doen door via een opstartdiskette van w98 te doen in dos geraken en dan type je: c:\cd winnt\ en dan enter

en dan in c:\winnt typ je cd system32 en dan enter. en dan typ je rename shdocvw.dll shdocvw.old en vervolgens pak je windows cd-rom en dan ga je naar dosprompt en typ je d:\ of waar je cd-rom letter ook mag zijn, en typ bv d:\cd i386 en en dan typ je expand d:\i386\shdocvw.dl_ c:\winnt\system32\ Opstarten en dan zou het moeten werken, ik heb een soortgelijk probleem gehad met dnserror weergave, lukte me niet meer om op internet te geraken en heb soortgelijke procedure gevolgd en is alles in orde. Ik weet niet of de commando's 100% kloppen maar mocht je vragen hebben mail me es.Je kan ook gewoon windows opnieuw installeren over je bestaande zonder dat je schijf formateert, en je bestanden zijn dan gewoonn op je schijf.Je raakt echt niks kwijt.gewoon verborgen bestanden in verkenner aanklikken via extra en dan mapoptie kiezen. en daan doc en settings gaan en dan neuzen, neem dan wel een andere log in naam zodat je weet wat de nieuwe en oude is.ZO kan je ook al je mail terughalen via outlook als je die gebruikt en je adressenboek ook herstellen via importeren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...