Ga naar inhoud


Moteck sg 2100 t.o.v. sg 2100A


Gast

Aanbevolen berichten

Is er iemand die kan bevestigen dat de Moteck (Strong) sg 2100A een duidelijke verbetering (technisch gezien) is t.o.v. de Moteck sg 2100?

 

Heb nu bijna 1,5 jaar een 2100 en ik moet zeggen, niets dan ellende. Hij is gisteren voor de derde keer volledig uitgevallen (groene lampje brandt wel, flikkert af en toe een beetje naar rood), draait absoluut niet meer. Heb dit de vorige keren opgelost door de schotel van de mast te halen (motor ook) en daarna de motor open te schroeven. Ik heb toen de kern en mantel van de coax rechtstreeks op de motor aangesloten (dus de printplaten binnenin overbrugd). De motor draaide toen weer (ook via de dreambox-besturing).

Nu na de derde keer ben ik het echter zat.

Nogmaals, is de 2100A nu wel of niet een stuk betrouwbaarder dan zijn voorganger (en dan vooral de printplaten binnenin, daar lijken de problemen bij de 2100 vooral uit voort te vloeien....) of moet ik toch naar een stab gaan kijken (veel trager dus verdient deze motor niet mijn voorkeur.....)?

Link naar reactie
Delen op andere sites


Nu ik heb mijn 2100 nu zon 2jaar nog nooit iets aan gehad

ik weet niet wat er verschillend aan is

Mvrgr Sigma

DM8000HD-PVR/DvD_DM7020HD-V2_DM800Se-V2_DM525

Harddisk Samsung 2TB__Tuner A :draaibaar Tuner B :vast Tuner C Tuner D

Vantage 8000 S TWIN HDTV PVR

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb mijn 2100 ook al een tijd, en ook nergens problemen mee gehad. Werkt altijd.

 

Ben net verhuisd en de hele set laten hangen, en nu een 2100a gekocht, maar nog niet ge-installeerd. Ervaring heb ik dus nog niet.

 

Op het eerste gezicht zie ik echter geen verschillen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

het enige verschil tussen de moteck SG 2100 en de moteck SG 2100a is dat de pijp langer is (ik dacht zo een viertal cm). Het voordeel van zo een dergelijke langere pijp is dat het gemakkelijker is om een grotere schotel (die vaak met twee beugels vastzit) te monteren op de rotor. Voor het overige is er geen verschil.

 

Ik heb ondertussen beide rotors gehad (na twee jaar gaf de SG2100 het plots op en deed niets meer, daarna heb ik een SG2100a gekocht en die was door die langere pijp veel gemakkelijker ism mijn schotel. Deze draait nu al een jaar probleemloos.

dreambox 8000 2TB | 4x dvbS2 | image LT6 v5 | LG SL9000 LED47

visiosatG4 | 4x Spaun 411 4/1 | quadALPS | 13-19-23-28

TV Vlaanderen | Canal Digitaal | Sky UK | Telesat | CanalSat

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat hebben de diameter van de buis(50mm) en de 30 graden hoek, eigenlijk te maken met de coaxiaal kabel?

Is dat beter? En zo ja? Hoe is dat beter? Weet iemand dat?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Wat hebben de diameter van de buis(50mm) en de 30 graden hoek, eigenlijk te maken met de coaxiaal kabel?
Is dat beter? En zo ja? Hoe is dat beter? Weet iemand dat?


Nou, het is handiger, je zult de motor in draaiende toestand moeten voorstellen: Zeker rond 45 Oost of 45 West, zullen de connectoren waar de kabels vastzitten in de knel kunnen komen bij een grote schotel. Vandaar dat ze daar rekening mee hebben gehouden bij het ontwerp van een SG2100a.

Ik heb zelf een SG2100, maar voor mijn schoonouders heb ik een SG2100a geinstalleerd. Ik moet zeggen, de SG2100a is merkbaar beter qua fysiek ontwerp. Motorisch merk ik weinig verschil. Mijn SG2100 is alweer 3 jaar oud, nooit problemen mee gehad in combinatie met een DM7000.

Groetjes!

Fred

PS: Ik heb het al eerder genoemd in een andere thread: De schotel instelling, is anders voor een SG2100 dan een SG2100a ! (andere hoek)
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...