Ga naar inhoud


mijn nieuwste ervaringen met de KAON kvr 1000+


tuintje

Aanbevolen berichten

Na bijna een half jaar draaien en een stuk of 5 nieuwe SW update's kan ik melden dat na de laatste SW 01.01.10 update deze machine ( en dus ook z'n technisch bijna identieke kvr 1000 en kvr 550) nu stabiel genoeg draaien als

menig andere CI ontvanger.

Ik kan nu heel goed draaien met m'n HD ( nog maar 1 x in de maand een restart, voorheen elke dag bijna) terwijl ik toch elke dag de HD gebruik voor op te nemen, time shift ed. wat voorheen problemen gaf op vooral gecodeerde kanalen werkt nu zo goed als perfect, geen freezers en bit errors meer (stukjes die wegvallen)

Alleen vanwege tijdgebrek heb ik tot nog toe de netwerk functie om het aparaat te bedienen en te kunnen gebruiken nog niet uit kunnen proberen!

Ik gebruik deze KVR 1000+ met een Aston 1.07 module (inmidels geupgrade naar 2.2 SW via satelliet) en je kunt dan 6 programma's opnemen van 2 verschillende transponders, dit werkte in het begin niet zonder regelmatige restart's maar dit is inmiddels wel stabiel genoeg (voor zover je dit uberhaupt nodig hebt, maar 2 verschillende kanalen op 2 verschillende transponders komt toch nog wel eens voor en dit werkt prima)

Deze ontvanger haalt volgens sommige message's board's ook niet z'n specs wat betreft dolby en aanverwante systemen maar dit kan ik niet controleren.

 

Ik ben nu tevreden over de ontvanger en mijn gevoel van een miskoop is nu volledig verdwenen, 't is alleen jammer dat er waarschijnlijk maar weinig mensen deze ook hebben aangeschaft zodat er mogelijkheden zouden komen in het gebruik van deze machine ( ik denk dan aan de extreme ook afkomstig van KAON)

 

Ik hoop dat anderen hier wat aan hebben want als PVR ontvanger is hij nu zeer goed te gebruiken zeker ook vanwege z'n dubbele tuner en de-coderings mogelijkheid.

Dit is niet de meest (vrouw) gebruikvriendelijkste machine als PVR want je moet 'm een beetje snappen, wat voor mensen met wat computer kunde (ervaring) zeker niet moeilijk is, maar ik heb ook wat ervaring met een PHILIPS DVD/HD combinatie die is in de bediening stukken moeilijker?

 

Was gegroet, TUINTJE

Link naar reactie
Delen op andere sites


Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...