Ga naar inhoud


vertraagde opstart office 2003


bjkartal

Aanbevolen berichten

Sinds enkele dagen heb ik er last van te trage opstarten van bijv. excel word etc. Als ik open dan krijg ik voor ca 30-60 sec. of langer zandloper en pas dan opent excel, word etc.\

Ook als ik een email wil beantwoorden moet ik oko 30-60 sec wachten en dan pas kan ik antwoorden of bijlage invoegen.

Hitman pro uitgevoerd uitvoerig virus scan (norton) en alle updates office en windows xp bijgewerkt, helpt niet.

Wie kan mij helpen?

Link naar reactie
Delen op andere sites


kijk eens tijdens het opstarten naar je taskmanager, daar kun je zien hoeveel cpu ie slurpt. Als ie alles slurpt dan is er wat met de programmatuur en denkik dat herinstalleren het beste is. als dit niet het geval is moet je misschien defragmenteren ofzo

Groeten Thomas

 

Rule #1 Good computers don't go down.

Rule #2 There is no such thing as a good computer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb je recentelijk een update binnengeslurpt van je anti-virus programma ?...Norton AV gaat hier dikwijls eens de mist in.Ze komen dan wel vlug met een andere update,maar toch...kijk ééns na !

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
kijk eens tijdens het opstarten naar je taskmanager, daar kun je zien hoeveel cpu ie slurpt. Als ie alles slurpt dan is er wat met de programmatuur en denkik dat herinstalleren het beste is. als dit niet het geval is moet je misschien defragmenteren ofzo


Tijdens de vertraging bij bijv. openen van een excel bestand is cpu gebruik ca 3%.
Link naar reactie
Delen op andere sites

bestand vervangen maar probleem is er nog. Vanmorgen weer, het ging half uur goed daarna begon het weer. Nu ook geconstateerd dat ook windows verkenner het probleem heeft.

Als ik een directory aanklik blijft het voor ca 30-40 seconden vastlopen en pas dan heb ik toegang.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gebruik een cleaner of leeg zelf alle temp/net files eens.

Scan op fouten scandisk. Online scan.

 

Derhalve legio andere zaken welke dit kunnen veroorzaken.

Tot aan reparatie install office en ie(als je geen backups hebt), maar daarvoor eerst andere oorzaken trachten te doorgronden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...