Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo,

Heb al even gezocht en er staat veel op het forum over beamers en het aansluiten van de dreambox hierop (met de beste kwaliteit, daarmee heb ik ook mijn keuze gemaakt). Ik kan zowel mijn beamer als de dreambox schakelen naar component en RGB. Ik heb nu een scart naar 3X RCA (met verloop naar BNC) RGB kabel gekocht (15 meter) en heb het volgende probleem. Als ik de beamer en dreambox op component zet heb ik goed beeld (alleen de televisie geeft dan groen beeld). Zet ik de beamer op RGB en kies ik CVBS, heb ik ook nog goed beeld (alleen gebruik je dan niet de kwaliteit van RGB). Ik wil graag RGB gebruiken omdat ik er een TV mee aanstuur en de beamer (via een scart splitter). Zet ik hem op RGB dan heb ik zwart beeld op de beamer (de televisie speelt wel gewoon door op RGB). Nu heeft mijn beamer 5 BNC aansluitingen (waarvan er geloof ik 4 voor RGB gebruikt worden de kleuren en sync). Heb ik wel de juiste kabel voor RGB vraag ik me nu af. Ik hoop dat enkelen van jullie een beetje thuis zijn in de materie en me kunnen vertellen wat er aan scheelt (moet ik bijvoorbeeld op één of andere manier ook sync gebruiken). Ik hoor graag jullie suggesties.

Gr. Menno

Geplaatst:

wat voor tv heb je?

en wat voor aansluitingen?

Sinds ik een dreambox heb, heb ik geen tijd meer om tv te kijken.
Dreambox: 8000, VU+ DUO2, VU+ SOLO Wavefrontier 8 LNB T90, SG2100, Qnap 219 pro+ , 2bay Asustore Nas

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen