Ga naar inhoud


key in eeprom zetten


Gast

Aanbevolen berichten

Hoi Martin of andere deskundige. Ik vond bij Seca keys een nieuwe 0D key. Ga er even van uit dat die goed is. Hoe plak je zo'n key dan in de ee-prom.file. Wil dat graag zelf leren om niet steeds files op te halen. Mpasm, een hexeditor en ee-edit aanwezig, maar hoe te gebruiken ? Voor een korte uitleg zeer dankbaar.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Hoi Ben,<P>Aan het begin van de eeprom file vind je een aantal strings zoals:<BR>00 0c .......90 00, in ascii "Canal Satelite", 00 19 ....90 00 in Ascii "Canal digitaal" enz, het eerste wat je moet doen is kijken wat het nummer is van de provider waarvoor je de key wilt updaten, daarmee bedoel ik de "hoeveelste" string hoort bij de provider. De "SECA" provider string telt niet mee. Om zeker te weten welke string bij welke provider hoort kijk je naar de eerste 2 bytes voor de ASCII string begint:<P>0004 = CanalSatellite Frankrijk<BR>0003 = canal+ Frankrijk<BR>0019 = Canal Digitaal Nederland<BR>000c = Canal Satelite Spanje<BR>001D = Cyfra<BR>0010 = Tele+<P>Stel het was de tweede string, dan ga je tellen vanaf offset 0400 in de eeprom. Voor iedere provider zijn er 4 keys, 01, 0C, 0D, en 0E elk van 16 bytes. De eerste provider is dus 0400-0430, en de tweede die je in dit voorbeeld zoekt begint op 0440.<P>Ok, stel de key is 0D, dan is het dus de derde string (key 01, 0C, 0D) van 16 bytes vanaf de eerder gevonden offset die je wilt veranderen.<P>De keys die je op het net vindt zijn meestal 8 bytes, je moet die 8 bytes gewoon nog een keer herhalen om op 16 te komen.<P>Martin

Link naar reactie
Delen op andere sites

Martin bedankt, met je uitleg was het makkelijk te vinden. Alleen met die key EE 0A 71 AE 1C 2B C9 A5, die dacht ik, wel goed is komt Eu*ospo*t niet terug. Alle andere zenders werken het zelfde als voor de verandering, oo de Sp***se. Doe ik toch nog iets verkeerd? Heb ultraedit32 gebruikt, ee-prom gewist en opnieuw geprogrammeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Ben,<P>Ja die Eurosport...dat komt omdat die met verschillende paketten meeloopt, en stom genoeg pakken de decoders het eerste pakket wat ook op de kaart staat ook al klopt de key niet! Dus het kan zijn dat ie probeert om met de Nederlandse of Franse key te decoderen, en als die inmiddels veranderd is heb je dus geen beeld meer . Als je kan loggen kun je zien met welk pakket ie het probeert te decoderen. Hmm, ik zie nu dat alle andere zenders bij jou wel werken, dus dan klopt het weer niet wat ik zeg...Vanavond zelf effe proberen.<P>Martin

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...