Ga naar inhoud


Canal Digitaal Card activeren via SMS


Joh@n

Aanbevolen berichten

Nieuwsbrief CANALDIGITAAL 2005, nr 10

 

 

Activeren of heractiveren van smartcard via sms

Vanaf maandag 6 juni is het mogelijk om een activatie- of heractivatiesignaal aan te vragen via sms.

 

Het (her)activeren van de smartcard werkt uiterst eenvoudig:

Ø Toets alléén het smartcardnummer in zonder enige toevoeging!

Ø Stuur het sms-bericht naar telefoonnummer: 06-44 300 300

Ø Uw aanvraag is klaar!

 

Het systeem herkent zelf of het om een nieuw te activeren smartcard of een heractivatie gaat. Het (her)activatiesignaal wordt direct nadat de sms bij CANALDIGITAAL is binnengekomen, verzonden. Hiervan krijgt men geen bevestiging! Binnen een half uur na het verzenden van het bericht, zal de (her)activatie signaal bij de decoder aankomen. Zorg er voor dat de smartcard in de ontvanger zit en aan staat op één van de Nederlandse zenders.

 

Deze service is tegen het normale sms-tarief. CANALDIGITAAL rekent hiervoor geen kosten.

 

Activatie (pre-enabling)

Bij aankoop van een nieuwe smartcard geeft een smartcard nog geen beeld. Om het CANALDIGITAAL-zenderaanbod (tijdelijk) te kunnen ontvangen, moet de nieuwe kaart eerst geactiveerd worden, het activeren van een nieuwe smartcard kan slechts eenmalig worden uitgevoerd! Binnen 2 weken na aanvraag van dit signaal moet het inschrijfformulier zijn verwerkt, anders valt het beeld uit op het CANALDIGITAAL-zenderaanbod.

 

Let op dat u eerst alles installeert, stop de smartcard in de ontvanger en controleer de ontvangst via een van de Free to air-kanalen (bijv. BVN, kanaal 14)! Vraag pas als alles werkt het signaal aan!

 

 

Heractivatie

Als een smartcard enkele weken buiten gebruik is zal er geen beeld meer vertoond worden op het CANALDIGITAAL-zenderaanbod. De smartcard heeft dan de maandelijkse update van de beveiligingscodering gemist, om weer beeld te ontvangen is een heractivatiesignaal nodig. Dit kan dus nu ook via sms.

 

 

De (her)activatie mogelijkheden op een rij:

Ø Sms naar 06- 44 300 300

Ø Internet: www.canaldigitaal.nl (Service)

Ø IVR-systeem

Topfield PVR 4000 + Xcam + SG2100 rotor + 105cm Dish + MTI Blueline 0.3 LNB

Link naar reactie
Delen op andere sites


Denk niet dat dat in 't buitenland gaat werken! Officieel mag je dus geen Canaal Digitaal buiten NL ontvangen...

 

Ben wel benieuwd of ze 'n check uitvoeren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je vanaf een nederlands mobieltje sms't zouden ze aan de hand van het 06-nummer als id je aanvraag toch kunnen goedkeuren. Een SMSje voor een van origine nederlands toestel ziet er, als ik het ontvang, exact hetzelfde uit ongeacht of het nu vanuit ons platte landje of vanuit de pyrineeen wordt verzonden. Verder ben je natuurlijk een gerechtvaardigd gebruiker aangezien je in nl je abo hebt anders wordt je kaartje afgesloten na de eerste 2 weken kijken..

Kortom, ik denk niet dat ze het de 'sleurhutkijker' moeilijk gaan maken, daar hebben ze niets aan. Dat een officieel inwoner van het bestemmingsgebied zich tijdelijk buiten het bestemmingsgebied begeeft mag geen limitering zijn voor zijn te kijken zenders. Het zou natuurlijk wat anders zijn als hij, buiten (vakantie)huiselijke kring, anderen zou laten (mee)kijken, die niet inwoner zijn van het doelgebied.

Hmm, zo kortom was dit nu ook weer niet, lol..

Om het af te sluiten dan ff heel kort: Nee, ik denk niet dat ze die check zullen uitvoeren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als jij met je (nederlandse) GSM uit uit buitenland een SMS stuurd kunnen

ze zit volgens mij niet zien aan het nummer toch ???

 

Ga het over 2 weken testen ga dan naar Frankrijk en zal de kaart aldaar

in het zomerhuisje weer moeten activeren. Ben benieuwd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Als jij met je (nederlandse) GSM uit uit buitenland een SMS stuurd kunnen
ze zit volgens mij niet zien aan het nummer toch ???


Nee, als mobiele beller heb je volledige privacy over waar je je precies bevind. Ook al zit je in taiwan. Niemand maar dan ook niemand die je belt of sms't kan dat zien.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Als jij met je (nederlandse) GSM uit uit buitenland een SMS stuurd kunnen
ze zit volgens mij niet zien aan het nummer toch ???


Nee, je belt namelijk met hetzelfde nummer uit als je op vakantie bent.

Anders wordt het wanneer je in, bijvoorbeeld, Spanje woont en daar een mobiel abonnement hebt dan ziet men dat het geen Nederlands nummer is. Maar of ze er dan ook iets aan doen?

Na jaren zonder, ben ik toch weer van plan een schotel aan te schaffen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Citaat:
Als jij met je (nederlandse) GSM uit uit buitenland een SMS stuurd kunnen
ze zit volgens mij niet zien aan het nummer toch ???


Nee, als mobiele beller heb je volledige privacy over waar je je precies bevind. Ook al zit je in taiwan. Niemand maar dan ook niemand die je belt of sms't kan dat zien.


ik weet niet hoe het gaat met sms over de grens,maar als je belt dan betaal je tot de grens en daarna zijn de kosten voor de ontvanger,ik denk niet dat can.dig.er geld bij wil geven alleen ontvangen.
groeten Henk
Link naar reactie
Delen op andere sites

Alle Belgen met een C+ kaart kunnen nu dus met een Nederlandse prepaid kaart in een GSM zelf voortaan (her)activeren ?

 

Dat zullen een hoop mensen daar toch best handig vinden.

CanalDigitaal, blijf met je vingers van onze opnamemogelijkheden af!

Xtrend ET-9000, Samsung HD322HJ 320Gb, OpenPLi 2.1

Visiosat G4 Quadro, Astra 19.2, Hotbird 13.0, Astra 28.2, Astra 23.5

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Anders wordt het wanneer je in, bijvoorbeeld, Spanje woont en daar een mobiel abonnement hebt dan ziet men dat het geen Nederlands nummer is.


Je kan toch kiezen in de "oproepinstellingen" of je al dan niet jouw identificatienr. wil verzenden? Indien je dat niet wil dan zien ze alleen "privé" verschijnen en géén nummer!

Gerdy

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:

ik weet niet hoe het gaat met sms over de grens,maar als je belt dan betaal je tot de grens en daarna zijn de kosten voor de ontvanger


Is lichtjes anders! Ga JIJ over de grens en men belt JOU op, dan zal jij vanaf de grens betalen omdat de oproeper niet kan weten dat JIJ in het buitenland zit op het moment van de oproep.

CD is een oproepnummer in een bepaald land en of ze bellen uit datzelfde land of uit de US kan CD daar toch niets aan doen en betalen ZIJ niets extra! De volledige kost is voor wie belt!

Gerdy

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:

Je kan toch kiezen in de "oproepinstellingen" of je al dan niet jouw identificatienr. wil verzenden? Indien je dat niet wil dan zien ze alleen "privé" verschijnen en géén nummer!


Dat kan volgens mij niet, bij sms wordt altijd je nummer mee gestuurd.

HCO.

Aanvulling uit de FAQ van een mobiele telefoon aanbieder:

SMS - anoniem sms'jes versturen

Vraag
Is het mogelijk om een sms'je anoniem of op naam van een ander te versturen?

Antwoord
Nee, dat is niet mogelijk met sms-berichten die vanaf een mobiele telefoon worden verstuurd. Het nummer dat bij dat toestel (of beter: de SIM-kaart) hoort, wordt namelijk áltijd meegestuurd. De ontvanger krijgt altijd dit nummer in de display te zien.

It is my allegearre like folle as de ko skiet as de bolle...

ET9000, WaveFrontier 90, LT8700, Kathrein 120 cm Prime Focus draaibaar en nog wat speeltjes..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...