Ga naar inhoud


Beginner met humax 5400 :)


Gast

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal...<P>Na veel lezen over de digitale satelliet ontvangers (op verschillende forums en websites) heb ik dus een Humax 5400 gekocht, met een Aston SECA cam.. Aangezien ik een complete beginner ben op dit gebied (Ik heb alleen heel veel gelezen op o.a. dit forum, maar nog nooit zitten spelen met een systeem) heb ik een paar vragen. <BR>- Is het mogelijk om in de SECA cam een multichoice kaartje te hebben en tegelijker tijd een "emulator" kaartje in het Irdeto slot, zodat de ontvanger automatisch de juist kaart gebruikt?<BR>- Hoe kan ik eigenlijk aan een multichoice kaartje komen? (website misschien?) Enne wat kosten ze? (Ik zie nl. prijzen van een paar honderd gulden voor een Irdeto uitvoering van deze kaartjes.. Zijn SECA kaartjes net zo duur?)<BR>- Heb ik goed begrepen dat als ik een PIC kaartje bouw, en ik doe daar de "autoupdate" software in (voor Irdeto), dat ik niet elke keer dat de keys veranderen deze moet in programmeren in de EEPROM/PIC.<P>Elke hulp/antwoord is welkom wink.gif<P>Alvast bedankt voor de info!<P>Big Fellow...<P>(Ik kan jammer genoeg nog niet kijken aangezien mijn schoteltje nog onderweg is van de leverancier frown.gif )<P>------<BR>Ik heb intussen het tel.nummer van Canal+... Ook al een kaartje aangevraagd wink.gif<p>[This message has been edited by Big fellow (edited 13 May 2000).]

Link naar reactie
Delen op andere sites


hoi . het is zeer goed mogelijk om 2 kaarten in de humax te gebruiken. wat betreft welke kaarten . zou ik zeggen ga eens langs de boarden en kijk eens in de verkoop sectie`s <BR>of er iemand nog een orginele kaart in de aanbieding heeft voor irdeto. Waarom wie weet hoelang het nog duurt . de mogelijkheid<BR>om met de wafer kaartjes te kijken . dus wees daar op voorbereid. wat betreft de seca kaart de orginele is tekrijgen bij canal+<BR>de dealer waar jij je receiver hebt gekocht kan je vast aan het adress bezorgen.<BR>.Maar zou daar niet te snel mee zijn .ga eens kijken wat de mogelijk heden zijn wat betreft seca op de wafer. (dit geld natuurlijk ook voor irdeto) maar zorg dat je een orginele kaart tepakken krijgt.en deze mag geen honderden guldens kosten.<P>gr djazzie<P>------------------<BR>

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat ik eigenlijk wil is een orgineel SECA c+ kaartje in de SECA cam om alles netjes en legaal te kijken, maar voor die paar keer per week dat ik naar een ander kanaal wil kijken dan eentje die niet in het basis pakket zit, wil ik dus een zo mooi (eenvoudig ?? smile.gif ) mogelijke oplossing... Ik had dus begrepen dat er software bestaat voor een "autoupdate" Irdeto kaartje. Nu vroeg ik mij dus af wat er gebeurt als ik een SECA C+ kaartje in de SEA cam heb zitten, en een Irdeto emulatie kaartje in de irdeto sleuf.. Als ik b.v. een kanaal wil bekijken wat in beide encrypties wordt verzonden, welke CAM wordt er dan gebruikt? De embedded Irdeto of de SECA ? <P>Is de software die bij meneer mastercrd staat voor een "autoupdate" Irdeto kaartje de software die ook werkt in de 5400?<P>Bedankt voor de info!<P>Vr. gr.<P>Big fellow

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja autoupdating werkt voor irdeto . dat werkt natuurlijk ook op de humax.<BR>maar waar dacht je dat mastercrd zijn files vandaan haalt :-). <BR>en inderdaad orgineel kaartje in de cam ( seca) en daarnaast een wafer voor irdeto gaat prima.<BR>draai zelf met beide op de wafer. en mijn orginele kaartje ligt veilig in de kast.<BR>oja dacht dat embedded altijd eerst werd aangesproken.<BR>gr djazzie<P>------------------<BR>

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...