Weazel Geplaatst: 25 juni 2005 Geplaatst: 25 juni 2005 ik heb een Sagem dbox2 1x kabel ontvanger. door een fout is me image verdwenen nu heb ik een crosscable. image flashen lukt me wel maar ftp connectie lukt me niet. ik heb dus rechtstreeks de cross cable in de dbox. moet ik iets instellen kwa netmask enzo? ik gebruik flash fxp. en software firewall is uitgeshakelt. of heeft iemand een image met gbox emu.
Weazel Geplaatst: 25 juni 2005 Auteur Geplaatst: 25 juni 2005 ik heb hem nu tussen de router in. flashen via de router gaat wel met flash assistant. mijn sagem dbox2 geeft als ip in de setup 192.168.0.5 als ik dit ip in flashfxp invoer en probeer te connecten gebeurd er niks. moet ik port 21 gebruiken? en een ping naar dit ip leverd ook niks op. vershillende images geprobeerd met de bijbehorende ip's. maar lukt allemaal niet. wie kan mij helpen? ben ik iets vergeten?
kbenjila Geplaatst: 25 juni 2005 Geplaatst: 25 juni 2005 Zit de pc en de dbox in hetzelfde range als je het via de cross doet? hetzelfde subnet mask en gateway. Wat geeft het voor melding met ftp? is het een timeout of not connected?
Unetwork Geplaatst: 25 juni 2005 Geplaatst: 25 juni 2005 Citaat: ik heb hem nu tussen de router in. flashen via de router gaat wel met flash assistant. mijn sagem dbox2 geeft als ip in de setup 192.168.0.5 als ik dit ip in flashfxp invoer en probeer te connecten gebeurd er niks. moet ik port 21 gebruiken? en een ping naar dit ip leverd ook niks op. vershillende images geprobeerd met de bijbehorende ip's. maar lukt allemaal niet. wie kan mij helpen? ben ik iets vergeten? Lezen lezen lezen! Er is al zoveel beschreven over dit.. Waarom denk je dat je jouw ip adres kan veranderen in de box? Als jouw ip b.v.b.! van je PC eindigd met de laatste nummers op 88 kiez je b.v.b. 89, 90,91 etc. Wel in de range blijven. In CMD type je in ipconfig -all en je ziet de juiste ip adressen van je PC incl. gateway en DNS Dus je IP is belangrijk, de andere moeten voor de PC zowel voor je Dbox hetzelfde zijn... Geld maakt niet gelukkig maar geluk is onbetaalbaar
Weazel Geplaatst: 25 juni 2005 Auteur Geplaatst: 25 juni 2005 dat was het had hulp via irc op ircnet #dbox2 heel handig. ip van pc moet by gateway enzo zijn 192.168.1.2 en dan moet het ip in de zelfde range zijn 192.168.1.100 van gemaakt en hoppa ben binnen. moet je ook maar net weten. John
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen