Ga naar inhoud


Topfield TF4000PVR per ongeluk Fabriekinstellingen


sjeuneveld

Aanbevolen berichten

Gisteren m'n Topfield TF4000PVR naar Fabriekinstellingen gezet en ik kreeg nog de vraag, over "locatie wissen" dit heb per ongeluk doorgevoerd, want nu ben ik de standaard zender volgorde (die mij overigens wel beviel) kwijt en tevens heb ik ineens keuze uit meer 30 satelietten. Hiervoor had ik alleen de Astra1, de Astra 2 en de Hotbird.

 

Hoe krijg ik dit allemaal weer terug?

VU+ SOLO2 500 GB (VTI 6.0.5), Triax 88 cm met Astra 1, 2, 3 en Hotbird

Link naar reactie
Delen op andere sites


Je moet je Topfield aansluiten op de serieeele poort van je PC.

Daarna gebruik je een programma zoals bijvoorbeeld Setedit of stb-manager..

In Setedit KLIK laadt je een kanalenlijst die op diverse lokaties KLIK op WWW te downloaden zijn. Daarna laat je Setedit deze lijst naar je topfield zenden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Voorheen kon ik astra 2 ontvangen, maar na de factory reset, krijg ik het niveau op 95%, kwaliteit blijft op 0%. LNB frequentie is 9750/10600, kun je dit bevestigen en heb je verder een idee, waarom ik nu geen signaal meer binnen krijg?

 

Inmiddels kan ik nu de ASTRA 2 ook weer ontvangen, moet denk ik alleen nog met de schotel aan het draaien, voordat ik BBC binnenkrijg.

VU+ SOLO2 500 GB (VTI 6.0.5), Triax 88 cm met Astra 1, 2, 3 en Hotbird

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je 95% niveau krijgt, dat heeft hij al een sateliet in zicht (en waarschijnlijk de goede). Je kunt dan handmatig transponders invoeren (bij lyngsat staat een lijst), of hem gewoon laten scannen met de optie "Netwerk zoeken" op "Aan", zodat hij ook transponders gaat zoeken. De BBC is dit jaar van transponder verhuisd, de default lokaties uit de firmware zijn er niet meer, en BBC 3 en 4 zitten op een transponder die niet in de standaardinstellingen zit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien kan je wat met deze settings lijst voor alle drie je sats: KLIK

(Staat gewoon op ons forum...!)

Heb je overigens een draaibare opstelling? Dan zijn met je reset ook je lokatiegegevens verdwenen. Die moet je in de USALS instellingen dus ook weer invoeren.

Wybo
 

VU+ Duo HD, TF7710HDPVR met Enigma2

TF5500PVR 160gB (TAPcommander, Quicktimer, TF5000display, MediaManager, DescriptionExtender, 3PG, SPDIFkiller, Skip, RecCopy, autoLetterbox)
Dreambox DM600PVR

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een vaste opstelling, begin nu ook te twijfelen of het wel allemaal mogelijk is, wat ik wil. Misschien een domme vraag, maar ben nog niet echt thuis in dit wereldje... Heb 1 twin LNB, kan ik hiermee wel Astra1 en 2 tegelijkertijd ontvangen? Het gaat me voornamelijk om BBC 1 en BBC 2.

VU+ SOLO2 500 GB (VTI 6.0.5), Triax 88 cm met Astra 1, 2, 3 en Hotbird

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Heb 1 twin LNB, kan ik hiermee wel Astra1 en 2 tegelijkertijd ontvangen? Het gaat me voornamelijk om BBC 1 en BBC 2.


Nee dat gaat helaas niet met een twin lnb.
Hiervoor heb je een monoblock nodig, maar of die er voor astra 19 en 28 is weet ik niet.
Van triax hebben ze wel verstelbare lnbhouders voor 2 lnb's en meer..
Iemand aanvullen verbeteren?
Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Citaat:
Heb 1 twin LNB, kan ik hiermee wel Astra1 en 2 tegelijkertijd ontvangen? Het gaat me voornamelijk om BBC 1 en BBC 2.


Nee dat gaat helaas niet met een twin lnb.
Hiervoor heb je een monoblock nodig, maar of die er voor astra 19 en 28 is weet ik niet.
Van triax hebben ze wel verstelbare lnbhouders voor 2 lnb's en meer..
Iemand aanvullen verbeteren?


Als je beide satelieten wil ontvangen is er van Triax een flexiblock te koop. Heb ik zelf een flexiblock op een 78 cm triax schotel. Daarna twee lnb's (eventueel twin) op het block zetten. Dit moet op positie 14 aan beide zijden en het block op + 3 vastzetten.

Daarna de schotel uitrichten en het werkt perfect.

Ik had de gegevens per email gegevens opgevraagd bij Triax en binnen twee dagen het onderstaande antwoord. ( Een perfecte service van Triax)

You need to place the LNB's (A and B) at pos 14, and C (elevation) is +3.

For Arnhem the elevation is 28.1º and the azimuth is 22.1ºE.

Hopelijk heb je hier iets aan.

HG

 

Topfield TF4000 PVR en ET 9500, Visiosat Bisat G3D, 4 x ALPS quad lnb, Astra 1 en Astra 2 en 3 en Hotbird.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...